Napalm Death - Leaders Not Followers: Part 2

Leaders Not Followers: Part 2

Genrer:Death metal, Viking metal
Spilletid:43:10
Antal numre:19

Det er efterhånden fem år siden vi fik del et i den noget kortere EP form, men drengene havde det åbenbart så sjovt ved at pille de gamle klassikere frem og spille dem i rigtig Napalm manér, at man denne gang har fundet nok frem til et helt album. Dette markerer også den første udgivelse på Century Media for bandet. Det er vel også kun de færreste bands, som får lov til at udgive et rent cover album som ens første på et nyt label, men nu er det jo heller ikke hvem som helst de har signet. Af de mere kendte bands man har krammet frem, kan der nævnes Kreator, som er blevet hyldet med den fede "Riot Of Violence" fra deres gennembrud, "Pleasure To Kill". Sepultura er også et af de større bands der har fundet vej til denne eksklusive forsamling og Birmingham drengene spiller en forrygende, men dog ikke så kult version af deres ældgamle "Troops Of Doom". Desuden er der guf fra dødsmetallens stenalder i form af Master’s "Master", Helhammer’s "Messiah" og Massacre’s "Clangor Of War". Desuden er Thrashen heller ikke forglemt i skikkelse af Hirax, Cryptic Slaughter og Wehrmacht’s "Fright Night". Mest interessante er dog de mere punkede og grindede ofringer fra Agnostic Front, Anti Cimex og Hardcore guderne Discharge. Disse bands er nok også nogle af de bands der har haft mest indflydelse på englændernes lyd gennem tiderne. Lyden er klar og holdt dejlig enkel, med hjælp af så erfarne herrer som Simon Efemy (Paradise Lost, Amorphis) og Russ Russel (The Exploited) bag knapperne. Så Napalm fans derude kan rolig hente sparegrisen frem og lægge den lokale pladebiks et besøg af. Historietimer behøver nemlig ikke altid være kedelige.