Mama Kin - In The City

In The City

/ VME · Udkom

Genrer:Hard rock, Rock

I 2001 på en våd bytur kom fire svenske gutter i tanken om at de ville danne et band. Dagen derpå begyndte de at øve, og navnet på bandet blev Mama Kin – Stilen blev Classic/Glam Rock. Allerede nogle få uger senere optrådte de live, og indspillede deres første demo. Siden har de været ganske populære i den svenske Underground scene, og nu er de så ude med deres Debut album, "In The City". Albummet har fået fine anmeldelser i Sverige, og dét ikke uden grund. Nu skal det siges, at genren ikke er min stærke side – Men dét jeg hører her, er i mine ører god gedigen rock n' roll med masser melodi, vokal med "bid", ledsaget af lidt korsang, en god "vandrende" bas og ukomplicerede, "lige ud ad landevejen" guitarsoloer. OG så er der lige koklokken og brugen af Ridebækkenet, der gi'r prikken over i'et. "Ukompliceret" og "Lige ud ad landevejen" er ikke ensbetydende med at de musikalske præstationer er tvivlsomme – Tværtimod! Dermed mener jeg at det er et skønt, letfordøjeligt album, der ikke skal lyttes igennem 20 gange og analyseres på kryds og tværs. "In The City" består af 10 numre, der bestemt har hvad der skal til for at være et godt rock album. Super lækkert at lytte til når der skal slappes af, og jeg synes sgu der er lidt charme over de koklokker og i det hele taget over den rock n' roll attitude, der vælter ud af højttalerne.

Champagne, Chicks & Rock n' Roll er titlen på det sidste nummer på "In The City", og det er temmelig sikkert også stikordene for Mama Kin's livsstil… "We're a Rock Band and we want it all…"

Set bort fra de røde læber og den blå øjenskygge, er Mama Kin sgu OK!