Powerwolf - Blessed & Possessed

Blessed & Possessed

Genre:Power metal

Brugervurdering: 10/10 baseret på 2 stemmer.

Powerwolfs diamant er slebet færdig

Djævlens forside-darlings

Har du læst nogen form for metalmagasin på det seneste, er der en god chance for, at Powerwolf har været på forsiden. Det er også forståeligt, når det tyske power-metal bands sidste album, Preachers of the Night, nåede førstepladsen på Tysklands hitliste. Deres seneste album, Blessed & Possessed, har allerede nået tredjepladsen på samme hitliste og med god grund: Det er det bedste album fra Powerwolf, undertegnede har hørt.

Råt og intenst fra start til slut

Albummet starter ud på titelnummeret med en episk intro, der hurtigt bevæger sig over i et intenst riff med hårdtslående trommer. Nummeret er intenst og råt, men stadig med en episk feel. Sagt med andre ord: Det er typisk Powerwolf, bare bedre.

Albummet fortsætter med et mesterværk af et powermetalnummer: ”Dead Until Dark” er hurtig og intens med fantastiske riffs og med en trommeslager, man kan føle giver alt, men samtidig aldrig viser tegn på træthed. Med den store stemme bliver nummeret endnu bedre, og lytteren sidder tilbage med hårene lodret fra huden. Resten af albummet når ikke op på samme niveau som ”Dead Until Dark”, men det er tæt på. Numre som ”Armata Strigoi”, ”Christ and Combat” og ”Sacramental Sister” giver rigtig gode lytteroplevelser, der får adrenalinen ud i blodet, men samtidig er det rigtig spændende at lytte til. Albummet slutter på den mere rolige ”Let There Be Night”, der fungerer fint som slutnummer og efterlader lytteren med en rigtig god oplevelse, samt et album man gerne vil lytte igennem igen og igen.

Den bedste musik laves under fuldmåne

Powerwolf byder på rå og nådesløs powermetal med et episk feel. På albummet her finder de den balance, der til tider manglede på forgængeren. Det dystre og blasfemiske image er mere til stede end tidligere og bliver dermed også mere tiltalende. Kort sagt er Blessed & Possessed typisk Powerwolf, bare meget bedre. Albummet er ifølge undertegnede et af årets bedste og fortjener de varmeste anbefalinger herfra.

Køber man deluxe-udgaven, får man en bonus-cd med en lang række covers af numre fra blandt andet Judas Priest, Iron Maiden, Gary Moore og Amon Amarth. Undertegnede har ikke haft mulighed for at høre hele bonus-cden, men er alle numrene af samme kvalitet som ”Gods of War Arise” og ”Out In the Fields”, er deluxe-udgaven de ekstra penge værd.

1. Blessed & Possessed
  2. Dead Until Dark
  3. Army Of The Night