Kreator - Phantom Antichrist

Phantom Antichrist

/ Warner Music Group · Udkom

Genre:Thrash metal
Spilletid:45.29

Brugervurdering: 9,8/10 baseret på 6 stemmer.

Tyske Kreator er vel efterhånden godt kendt for deres thrash metal. Bandet spiller da også stadig en fed gang thrash metal af den gamle skuffe, men forsøger også hist og her, at byde ind med nye episke og melodiske momenter fra den moderne thrash metal scene. Musikkerne er stadig teknisk velfunderende og levere et solidt stykke håndværk. På pladen forefindes således både typiske kreatoragtige, men herrefede, rytme riffs og mere finurlige, men samtidigt melodiske refræns; Trommespillet er også fint afvekslende, selv om blastbeat stadig er det foretrukne våben; Sangeren - gode gamle Mille - lyder som Mille skal.

Kreator bevæger sig med selvsikker stil op imod nye musikalske konstellationer, som eftersigende skulle være et tegn på en ny kreativ musikalsk epoke for bandet - om der er tale om en ny musikalsk drejning for Kreator skal være mig usagt - sidst jeg hørte kreator var tilbage i 90erne, så jeg har ikke rigtigt fulgt med i bandets udvikling - men en ting er sikkert: den her plade burde være i enhver thrash metallers samling.

1. Mars Mantra + Phantom Antichrist
  2. Death To The World
  3. From Flood Into Fire