Annihilator - Ten Years In Hell

Ten Years In Hell

Type:DVD
Genrer:Thrash metal, Speed metal
Spilletid:230:00
Antal numre:35

Ti år i helvede er måske en meget forvirrende titel, da bandet jo har eksisteret en del længere. Men ser man på tracklisten giver det hele pludselig mening, da man her har fokuseret på tiden fra bandets debut i '89 til Randy Rampages tilbagevenden i '99. Videoen er også delt op på en spøjs måde, da man på dvd 1 næsten udelukkende får musik og ikke så meget snak imellem, mens dvd 2 er lige modsat sat op. Selvom en del folk nok vil synes at dette er en fin ide da man slipper for al den irriterende spolen/skippen hvis man bare vil høre noget tråd. Tilbage ved disk 1 får vi alle bandets videoer fra '89-'99 hvor de fedeste klart er "Alison Hell", "King of the Kill" og "Syn Kill 1" der både er geniale visuelt såvel som lydmæssig. Desuden leverer Mr. Waters en del obskure tv optrædener, som f.eks. et tidligt interview i canadisk morgen tv i en kulisse der er taget lige fra Dus Med Dyrene, det eneste der mangler er bare Balder ovre i kurven. Desuden bliver vi øjenvidne til verdens mest uinteresserede interviewer der overhovedet ikke hører en døjt efter hvad den arme Jeff prøver at fortælle ham. Ud over dette er der forskellige bootleg optagelser fra bandets forskellige og utallige inkarnationer, samt en masse kræs fra diverse Headbagers Ball optrædender. Men sjov og spas er der heller ikke for lidt af, se f.eks. Jeff instruere hans korsangere under studieopholdet til "King of the Kill", samt se Randy Rampage få en pin med det canadiske flag hamret ind i pandet for 50 US dollars.

Skive to er derimod ren historie time, med en veloplagt Jeff Waters der pludrer løs om bandets tidlige dage og hans utrolige gåpåmod der har holdt bandet kørende i både op og nedture. Manden har desuden samlet næsten alle musikere der har haft noget at gøre med Annihilator i tidernes løb, så man kan høre deres version af historien. En ekstra lille fed bonus er at Jeff spiller en smule fra bandets demoer, hvor man kan høre Jeff synge på bandets tidlige klassikere med dødsvokal leveret af manden selv. Alt i alt en spændende og anderledes dokumentar der byder alt hvad en fan af bandet vil se og lidt mere til, som sædvanlig står Annihilator for kvalitet og enhver fan bør slå til.