Zombiefication - Reaper's Consecration

Reaper's Consecration

Genrer:Death metal, Death metal
Antal numre:5

Når et band vælger at kalde sig Zombiefication, bliver ens tanker straks sendt hen i retning af dødscore/ hardcoremetal. Det er dog ikke helt tilfældet, da Zombiefication er et mexikansk dødsmetalband, som henter tekstmæssig inspiration i horrorverdenen i form af zombier. Deres nyeste EP Reaper’s Consecration har da også netop disse udøde som omdrejningspunkt. Man kan diskutere, om ikke nok bands efterhånden har hentet inspiration fra disse kreationer, men jeg vælger alligevel at give Zombiefication en chance. Måske der er nyt at hente? Desværre ikke, skal det vise sig. Som sagt, spiller Zombiefication dødsmetal, der mere henter sin inspiration fra den svenske scene end fra den brutale dødscore. Vokalen er growlende, vekslende med mere desperate råb. Trommerne er tunge og i et vekslende tempo, og guitaerene køre i et karakteristisk 90’er døds tempo. Dvs. tung og langsom, med gentagende akkorder. Bandet er på ingen måde nyskabende eller innovative. Tværtimod lyder Reaper’s Consecration som noget, man allerede har hørt de første 100 gange. Derfor bliver skiven hurtigt kedelig for man ved af erfaring, hvordan numrene er bygget op, og hvad der følger. Alligevel vil jeg dog ikke helt afskrive Zombification, da man flere steder ikke kan lade være med at sidde med en lille smil om munden for den kliché, Reaper’s Consecration er. Bandet tager, hverken tekstmæssigt eller udtryksmæssig, sig selv videre seriøst, og derfor er pladen et godt sted at hente smilet, hvis man er træt af den tunge død.

Trackliste:

1. Dead Today, Dust Tomorrow 2. Death Rides 3. Necrohell 4. I Am the Reaper 5. We Stand Alone

Her er nummeret I Am the Reaper: