Tribuzy - Execution

Execution

Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:57:48

Dette er projektet af den brasilianske sanger Renato Tribuzy, hvilket selvfølgelig ikke ligefrem lyder helvedes spændende på papir, men ser man den imponerende gæsteliste, manden har præsteret at samle, ser det lige pludselig helt anderledes ud. For blandt gæsterne på skiven tumler der sig ingen ringere end Bruce Dickinson (Iron Maiden), Michael Kiske (eks. Helloween), Roland Grapow (Masterplan) og de to Primal Fear prøjsere Ralf Scheepers og Matt Sinner. Men store navne gør som bekendt ikke nogen god skive uden gode sange, dem er der dog rigeligt af på "Execution". Titelsangen er f.eks. en gedigen dobbelt bastromme basker der ikke ligger langt fra Judas Priest og konsorter, medens den guddommelige "Absolution" er en episk knaldperle på ti minutter der indeholder alt fra latinsk inspirerede melodier til Speed Metal riffs der ikke kunne have lydt bedre for tyve år siden. Desuden giver en vis Hr. Kiske sit bidrag der uden tvivl er det bedste jeg har hørt fra manden siden han lavede "Pink Bubbles Go Ape" i 1990; hans stemme ligger forbandet tæt på hvad han lavede med hans græskar kolleger dengang. En anden prominent gæst der her leverer endnu en overhammer, er Bruce med "Beast In The Light" der minder en del om hans solo materiale fra de sidste tre skiver. Især fed er hans duet med Renato der minder om hans "The One You Love To Hate" som hans lavede med Rob Halford. Eneste mindre gode sang på skiven er Sinner coveret "The Nature Of Evil", der ikke ligefrem er nogen spændende sag og ender med at trække det hele lidt i langdrag. Men ellers er der masser af eminent Power Metal at finde på denne skive, hvilket er rart da man ellers kunne mistænke manden for bare at trække på hans mere kendte kolleger, men sangene hvor der ingen gæster er på kan skam sagtens holde ved siden af de her nævnte.