Submission - Code Of Conspiracy

Code Of Conspiracy

Genrer:Melodisk Death Metal, Thrash metal
Spilletid:52.07

Brugervurdering: 8,5/10 baseret på 2 stemmer.

Det ene uheld efter det andet har ramt danske Submission som gentagende tsunamier i Stillehavet. Problemer med pladeselskaber, ny forsanger og en del andre problemer, der har forsinket processen kraftigt. Endelig er bandet så klar på at starte på en frisk og med deres andet udspil "Code Of Conspiracy", der absolut får Submission til at lyde som et helt nyt band. Debuten "Failure To Perfection er bestemt ikke nogen dårlig plade, men det nye udspil har virkelig været ventetiden værd, da det fremstår langt mere varieret, helstøbt og gennemført. Numrene er virker særdeles velskrevet og man er ikke i tvivl om det høje musikalske niveau disse gutter besidder - ikke fordi det går hen og bliver musikalsk blær, men ganske enkelt fordi numrene er så gennemført fede og godt sammensat med masser af power, groove, fængende melodier, der med ganske minimale undtagelser, aldrig får love at tage overhånd. Det er på den ene side hammerende brutalt og på den anden side melodisk, uden at det bliver poppet eller wimpet på nogen måde. Normalt er jeg slet ikke til disse melodiske omkvæd, men når helheden er så velafballanceret, må selv jeg bøje mig i støvet og udtrykke min dybeste respekt. Det er svært at sætte Submission i bås, for her er elementer fra både deathmetal, thrash, industrial, powermetal og grindcore for den sags skyld. Det hele er bare så velspillet, veludført og velproduceret at alle metalfreaks, uanset favoritgenre, bør chekke og få "Code Of Conspiracy" hjem i samlingen så hurtigt det overhovedet er muligt!!!