Sky of Rage - SOR

SOR

Genrer:Heavy Metal, Power metal

Sky of Rage er et svensk metal band, som egentlig startede som et for-sjov projekt. De blev dannet i 2009, da vennerne Thomas og Joachim fik lyst til at indspille nogle sange. Det udviklede sig, og de fandt flere bandmedlemmer. Da de til sidst spillede deres materiale for Metalville, havde de en pladekontrakt. Det resulterede i deres debutalbum, SOR, og det er

Albummet starter lidt mærkeligt. Det lyder som en UFO der lander. Men kort tid efter kommer guitaren og trommerne også. Det får i mid-tempo. Det sidste der tilføjes er forsangeren. Han synger rent, med en vis kant. Tempoet holdes, men uden at det bliver kedeligt. I ander nummer kommer der også lidt keyboard på, som trækker musikken i en mere symfonisk retning. Det forringer dog slet ikke musikken. Den får derimod mere atmosfære og kant. Det forsvinder dog igen i tredje sang. Der er også en guitarsolo. Den er lidt hurtigere, men ikke i så lang tid, og falder hurtigt i tempo. Dog falder kvaliteten af disse allerede i anden sang. Der er den meget mere langsom og kedelig. Når han ikke spiller guitarsoloer, er det meget basis rytmespil der spilles. Trommerne spiller lidt specielt, men det er ikke meget. Det virker nærmest som om at han ikke giver sig til fulde. Man kan dog høre ham helt tilpas, hverken for meget eller for lidt. Det også bassen. Man skal dog anstrenge sig en smule, men ikke så meget at det bliver et problem. Det virker også som om at han heller ikke giver sig fuldt ud. Det ændres dog på sidste nummer, hvor han nærmest er mere fremtrædende end guitaristen. På sidste nummer sættes tempoet desuden helt ned, men det bliver ikke kedeligt. Alt i alt er SOR et ok album. Det har sine små fejl, men ikke usædvanlig mange i forhold til at det er et debutalbum. Musikken kan høres af alle, der ikke er for vant til ekstrem musik.

Stardust er albummets første nummer, og det med den bedste guitarsolo.

1. Stardust
  2. Countdown