Silhouette

/ Nordic Metal · Udkom

Type:DVD
Genrer:Prog rock, Rock
Spilletid:120
Antal numre:0

Dette er Canadiernes første DVD og det er også første gang nogensinde at deres videoer er blevet sendt ud som købevideo. Hele pakken indeholder 3 dele, bestående af bandets promo videoer, et 45 minutter langt interview og en livekoncert fra "Heads Or Tales" turneen fra 1983. Promo videoerne bringer ikke det helt vilde, da de for det meste er optaget på samme måde med bandet der mimer på en scene med små clips af et koncept ind imellem. Men de to videoer fra deres tredje album er dog ganske sjove at kigge på, især sangeren ligner et eller andet fra "Blue Oyster Bar" med hans enorme overskæg og stramme sorte læderbukser. Bandets senere videoer er dog ganske professionelle og godt lavet, men her er overskægget desværre røget. Interview delen er faktiske den bedste del på DVD'en, da den både er informativ og underholdende med adskillige anekdoter fra bandets 25 årige beståen. Der bliver både fortalt om de gode tider såvel som bandets nedture, uden at lægge hånd imellem. Desuden er bandet utroligt glade for at indvi én i hvordan den traditionelle Saga lyd opstår, bl.a. ved et besøg i bandets eget studie og snakken om bandets instrumenter. Skivens sidste del er livekoncerten som skuffer lidt, ikke at det er dårlig kvalitet men det er bare ikke så meget man får for pengene her. 7 numre i god kvalitet optaget i Canada, og tre numre i bootleg kvalitet fra det legendære Hammersmith Odeon i London. Alt i alt godt for fans af bandets keyboard dominerede progressive pop rock, men hvis du er til hård rock bør du nok holde nallerne væk, da det ikke er i hårde guitarer bandet sætter sin lid.