Nervosa - Victim of Yourself

Victim of Yourself

Genre:Thrash metal

Brugervurdering: 8/10 baseret på 2 stemmer.

Brasilianske tøser spiller fantastisk thrash!

Ret venligst opmærksomheden denne vej. Hold fast i armlænet og pil den sidste rest af gammel voks ud af øret, for her kommer der noget godt; Tre brasilianske tøser der spiller røvhamrende potent thrash! Nervosa blev dannet i 2010 - Victim of Yourself er deres første full-length.

Trommerne suser derudaf med 130 i timen, guitaren sprøjter det ene potente riff ud efter det andet, bassen er knastør og vokalen aggressiv mens teksterne tager udgangspunkt i hvor syg verden er. Behøver god thrash være noget som helst andet? Svaret er et stort rungende nej! Nervosa er ikke bare tre flotte tøser, der kan finde ud af at spille på deres instrumenter. De er også sublime til at finde ind til den kerne, hvorfra alt god thrash stammer. I perioder er vi ikke langt fra det ældre Slayer, men mest af alt lyder Nervosa som Nervosa. De har nemlig deres helt egen unikke lyd, som enhver fan af genren ikke bør snyde sig selv for. Bassist og forsanger Fernanda er hjernen bag alt musikken, og hvad der umiddelbart lyder som simpel old school thrash, er i virkeligheden mere detaljerig og sofistikeret end som så. Lyt bare til trommer og bas på "Wake Up and Fight" og spørg dig selv, om man nogensinde har hørt den slags lækkerier i thrash metal før. Nej vel? Af og til kommer der bare de der nye bands frem, der tager røven på lytteren med deres friske tilgang til genren. Nervosa er sådan et band.

Øre-godterne står i kø på denne yderst velproducerede skive, som uden problemer burde fyre op under enhver thrash-fan. Og kom så lige til Dannevang og spil! Men undgå slåskamp med disse damer, for så får du et par på hovedet!

Trackliste: 1. Intro 2. Twisted Values 3. Justice Be Done 4. Wake Up and Fight 5. Nasty Injury 6. Envious 7. Morbid Courage 8. Death 9. Into Mosh Pit 10. Deep Misery 11. Victim of Yourself 12. Uranio Em Nos

Death - Sådan skal thrash spilles!!