Konkhra - Reality Check

Reality Check

/ Nordic Metal · Udkom

Genre:Death metal
Spilletid:44:35

Efter at have skuffet på de to forrige plader ser det ud til at Anders Lundemark og Co. er kommet til fornuft og laver igen det de er bedst til: Death/Thrash af den groovende slags. Forsvundet er alle de billige kommercielle tilnærmelser, i stedet serveres der fyrige Slayer soloer og hamrende trommer. Det hele er pakket ind i et fedt koncept, hvor alle sange er tildelt deres egen periode i tiden lige fra 2756 f.kr. til den dag idag. I det hele taget bliver der varieret en del på pladen, alt fra fræsende Thrash numre til akustiske mellemspil og orientalske indflydelser. Desuden er pladen i den bedste lyd siden "Spit Or Swallow" og efterlader ingen ønsker for den moderne metal fan. I det hele taget har Konkhra formået at flytte deres klassiske lyd fint ind i det ny årtusinde. Det eneste der virkelig skuffer mig på pladen er Lundemarks vokal, som tager en del af aggressionen ud af sangene da den er en kende for monoton. Det ville have klædt en sang som "Warmonger" at have en mere skrigende vokal, men okay, det ville i den sidste ende have gjort at pladen måske var blevet for Thrashet, hvis det da findes.