Heavenly - Dust To Dust

Dust To Dust

Genrer:Power metal, Speed metal
Spilletid:70:12
Antal numre:13

Ca. 3 år siden er det nu at baguette bandet Heavenly udgav deres debut, og der blev ikke lagt nogen fingre imellem der; en kæmpe reklame kampagne blev sat i gang, de skulle simpelthen være Helloween's afløsere (Gaaaaab) det var de selvfølgelig ikke, et mildest talt crap album, efterfølgeren "Sign Of The Winner" var endnu dårligere.

Så tror man selvfølgelig at de endelig har pakket deres ting, og forladt det vilde musiker liv, men nej vi skal så sandelig belemres med endnu et album. Og jeg fatter ikke mine ører, de kan pludselig skrive catchy sange, de kan spille deres instrumenter, sangeren lyder stadig som en wimp, men han har virkelig forbedret sig, han synger faktisk godt, man skal bare lukke øjnene og forestille sig det er en lækker blondine der synger, så bliver han faktisk kanon.

"Heavenly" har fabrikeret et flot koncept album, hvor det tekst mæsigt handler om en mand der bliver bidt af en vampyr og hårdnakket kæmper for ikke at blive en blodsuger. Hele pladen er underlagt en rigtig flot kor sang i rigtig Blind Guardian stil. Det meste af pladen kører i up tempo stil, men har også mange stille sider. Dårlige numre på pladen kan man søge længe efter, de fleste kan man nynne med på, efter et par gennemlytninger, og keyboardet som alle melodic bands desværre absolut skal have med, er så heldigvis meget i baggrunden, og bliver kun brugt der hvor det er nødvendigt for at give et bedre helheds indtryk.

Eneste kritik jeg har er at lyden kunne måske have været lidt mere tung, men alligevel er Heavenly's plade faktisk gået hen at blivet et rigtigt lille mesterværk. Så kan man ikke få nok af bands som Rhapsody, Blind Guardian, Gamma Ray osv., så er der købe tvang her, da dette album er ligeså godt som noget de førnævnte bands har lavet.