Death Angel - The Dream Calls For Blood

The Dream Calls For Blood

Genre:Thrash metal
Spilletid:47.26

Dødsenglen kan stadigvæk

Death Angel har ikke brug for en introduktion, da de har været ansvarlige for at levere Thrash Metal til folket siden 1982. Bandet var på toppen af Thrash bølgen i 90'erne med bands som Slayer, Testament, Exodus. Efter en alvorlig trafikulykke med en bandets tourbus i 1991, gik bandet i opløsning, men gendannedes i 2001 og er nu klar med en ny skive. Jeg har været lidt skeptisk før i tiden med Thrash bands og nyere materiale, men bands som Kreator som udgav Phantom Antichrist og Testaments The Dark Roots Of Earth beviste, at de ældre bands faktisk kunne lave gode skiver. Så den følelsen af skepsis forsvandt hurtigt.

Pladen starter ud med nummeret "Left For Dead" og lover allerede godt fra start. Numrene på skiven er gode og lever op til ens forventninger. Numrene har lidt af det hele, som en gammel Thrash Metal fan har brug for. Hurtige trommer, skrigende høj vokal, hurtige guitar riffs. Forsanger Mark Osegueda har stadig en kraftig vokal indenfor genren, så der er intet at være bange for. Producer Jason Suecof har været ansvarlig for lyden på denne skive, og har tidligere arbejdet med band som, Job For A Cowboy, Devildriver, The Black Dahlia Murder, og Trivium. Lyrikken byder på krig, oprør mod systemet, og ondskab. Hovedparten af The Dream Calls For Blood er et godt album, men numre som "Succubs" og "Son Of The Morning" imponere dog ikke lige så meget som alle de andre numre. Afsluttende kan jeg opfordre alle gamle metal hoveder til at finde denim vesten frem og lytte til denne gode Thrash skive.