Blood God - Blood is my Trademark

Blood is my Trademark

Genre:Power metal
Antal numre:20

Retro album fra Blood God, som er sin tid bagud

Introduktion Blood God startede ud under navnet Big Ball, hvori de udgav albummet Hotter Than Hell tilbage i 2010. I 2012 kom de så med udkastet No Brain But Balls under navnet Blood God. Blood God er måske ikke det mest kendte band, men har da en god fanbase. De er kendt for at være inspireret af folk som Accept, Judas Priest og andre fra den ældre årgang, som man også klart kan høre på deres nye skive Blood Is My Trademark.

Gennemgang Når man hører det første nummer ’’Slaughterman’’, da føler man klart deres inspiration fra de gamle konger af metal, da den lyder som trukket ud af et Accept album. Det er dog stadig et skide fedt nummer med masser af blod, skrig og mædl. Ligeledes kan man høre det på sangen ’’Defenders Of The Throne Of Fire’’ med en stille harmonisk intro med lidt trommer på, som går derefter over i en typisk AC/DC rytme og fortsætter derud af med kor under omkvædet og rå guitar. Det er, ligesom meget af albummet, ramt af mange metal-klichéer, men har stadig sin charme, selvom det er hørt før. Blood God er meget ridderlige med sangtitler som ’’Defenders Of The Throne Of Fire’’, ’’Blood Is My Trademark’’ og ’’World Of Blood Gods’’, men har også deres rock n’ roll charme med f.eks. ’’Sexy Music For Sexy People’’. Pladen er skide sej og rå, man føler sig nærmest oprustet til slåskamp, for Blood Is My Trademark lyder meget som soundtracket til en slåskamp på en bar, med øllen i højre hånd og damen i den vesntre. Men det er også det, for Blood Is My Trademark som sådan ikke på noget nyt, for den lyder mest af alt som et klichéfyldt retro-album med en masser covers. Det er fedt nok at høre og man kan da synge med, men hvis jeg hørte den i radion ville jeg mere tænke ’’Har Accept lavet nyt?’’. Det eneste der er anderledes er det, at der er 10 bonusnumre på skiven: Alle sangene spillet igen, dog med growl. Det virker lidt mærkeligt, at de samme sange kommer igen, bare med growl og med BONUS stående efter dem, for det gør det ikke mere interessant, selvom jeg må sige, at de lyder bedre med growl, men det kommer egentligt bare til at lyde som cover numre fra et dødsmetal band.

Konklusion Blood Is My Trademark er sjovt nok at lytte til og ville sikkert være fedt på en bar fuld af metalheads, men sætter desværre ikke sit eget mærke på denne jord, da det lyder som alle andre. Man må sige, at det er sin tid bagud og burde måske have udkommet engang i 80’erne, hvor det måske ville få mere succes. Derudover virker de 10 bonusnumre alt for unødvendige, da det er lidt trættende at høre de samme 10 sange igen, bare med growl, som egentligt ikke er en stor omvæltning.

Trackliste 1. Slaughterman 2. Monstermaker 3. Defenders Of The Throne Of Fire 4. Warhordes From The Underworld 5. Carnager 6. Sexy Music For Sexy People 7. Blood Is My Trademark 8. World Of Blood Gods 9. Mr. Kill 10. Dragonbeasts Are Rising 11. Slaughterman BONUS 12. Monstermaker BONUS 13. Defenders of The Throne Of Fire 14. Warhordes From The Underworld BONUS 15. Carnager BONUS 16. Sexy Music For Sexy People BONUS 17. Blood Is My Trademark BONUS 18. World Of Blood Gods BONUS 19. Mr. Kill BONUS 20. Dragonbeasts Are Rising BONUS