Raunchy og Supercharger

Tapperiet, Køge

Problemet med stor kø blev ikke gentaget dagen efter, da vi var taget til Køge. Jeg snakkede lidt med stedets manager og han kunne fortælle at stedet ikke er så kendt i Køge endnu, og der sjældent dukkede særligt mange mennesker op. Måske kunne man hjælpe folk lidt på vej ved at skrive adressen på spillestedet på hjemmesiden. Det kunne være at der dukkede flere folk op hvis de kunne finde ud af hvor spillestedet ligger.

Da opvarmningsbandet Supercharger gik på, var der 7 personer i salen, men folk kom strømmende fra baren i det tilstødende lokale, og snart var tilskuertallet oppe på 20 mennesker. Dette generede åbenbart ikke drengene i Supercharger, der fyrede en superkoncert af og gav den max gas, med deres møgbeskidte rock n roll. Det virkede ikke som om folk kendte dem da de gik på, men de få der overværede Superchargers show gik derfra som fans. Det er jeg sikker på.

Da Raunchy gik på var tilskuertallet blevet fordoblet og der var dermed bare 40-50 mand der så bandet levere endnu en fænomenal koncert. Stort set samme setliste som dagen forinden på The Rock, men Wasteland Discotheque manglede. Da jeg bagefter spurgte Kasper Thomsen hvorfor de ikke spillede det nummer, svarede han: "Fordi vi er nogle dovne lømler". De få publikummer der var tilstede, var friske og der blev endda moshet lidt til udvalgte passager, omend det er lidt svært at moshe 3 mand. Tapperiet er et rigtig fedt spillested. Det er råt og godt. Synd at ikke flere var kommet dertil den aften, og der gik lidt hyggesnak i koncerten på et tidspunkt hvor trommeslageren Morten "Molle" Toft Hansen skulle have rettet lidt på sin opsætning. Det var der måske ikke noget at sige til, og bandet leverede da også en professionel præstation på trods af de få mennesker. De mennesker der var, gik glade hjem. Koncerten sluttede så sent at man ikke kunne nå det sidste s-tog hjem, så det er måske noget man skal arbejde med, hvis man vil lokke andre end de lokale headbangers til sådan en koncert i fremtiden. 9 kranier.

Setliste:

Intro
Remembrance