Shakra - Powerplay

Powerplay

Genrer:Hard rock, Heavy Metal

Heavy rock fra de schweiziske alper Rygtet går, at da Shakra begyndte øve i 90’erne, rystede de omkring liggende bjerge så hårdt, at de græssende køer producerede smør i stedet for mælk. Shakras nyeste udspil Powerplay skal nok sørge for at mælk igen bliver en mangelvare. For det er hårdtslående heavyrock af bedste og ældste opskrift. Meget er det ikke blevet pillet ved stilen på det nye album, men hvad gør det? Åbneren "Life is Now", og numrene "Higher" og "Save You From Yourself" sidder lige i skabet. Det er hårdrock når det er bedst. Det er simpelt og lige til at tage fat i, og så fungerer de hver evig eneste gang. Især når der lige bliver listet en lille fire takters bassolo ind. Det er sublimt og på ingen måde overspillet. De hårde maskuliner typer i bandet, skal selvfølgelig også lige vise at de har en blød side. Så fløderock-numrene "Wonderful Life" og "Too Good to Be True" kan man ikke undgå. Især "Wonderful Life" er slem, hvis det ikke er din smag. Den er fyldt med akustiske guitarer med flydeakkorder, og så mange gentagelser af det livsbekræftende omkvæde, at det sætter sig lige på sidebenene. Shakra lever uden tvivl efter "If it ain’t broken, don’t fix it" mentaliteten. Så meget forandring er det ikke på det nye album. Men når de kommer med et udspil som Powerplay der så velspillende og hårdtslående, så betyder det jo ingenting. Tracklist: Life is Now The Mask Higher Wonderful Life Dear Enemy Save You From Yourself Don’t Keep Me Hanging Dream of Mankind Stevie Because of You Secret Hideaway Too Good to Be True