Mob Rules - Tales From Beyond

Tales From Beyond

Genre:Power metal

Powermetal fortolket på den helt rigtige måde

Tyskere smeder britisk jern

De garvede herrer i Mob Rules, der for nyligt kunne fejre 20 års jubilæum, er ude med deres ottende album, og der er blevet gået til stålet denne gang. Tales From Beyond er et velproduceret og flot album, som giver en glade mindelser til powermetalguderne i Iron Maiden. Havde man ikke vidst bedre, havde man placeret dette band på et slot i en lille britisk landsby, men de har nu hjemby i tyske Oldenburg. Men illusionen er der stadig, for dette album er som et langt eventyr, og det er præcis sådan, et powermetal album skal lyde.

Power to the people!

Det står klart lige fra begyndelsen, at det er et utrolig melodiøst album, der kræser om en historisk tidsalder, som får dig til at drømme dig væk fra den virkelige verden. Du får straks lyst til at tage sværdet i hånden og drage på eventyr, når forsanger Klaus Dirks kalder folkets opmærksomhed med sin blide folkeheltevokal. Første nummer ”Dykemaster’s Tale” åbner historiebogen med sine næsten 9 minutter, og første kapitel er et sandt eventyr, som du med stor fornøjelse udforsker.

At der på dette album er lagt vægt på, at det skal være en stor historie, er virkelig dejligt. Det gør, at man går spændt videre til, hvad der mon sker på næste nummer. Det hele er holdt sammen af en fantastisk vokal samt flot og velkomponeret musik. Det bliver næsten for meget af det gode, men også kun næsten. For med et tema som dette, er der ikke behov for at varierer for meget i sangene, da det kan flytte fokus fra stemningen. Alligevel formår de at sørge for, at man beholder interessen hele vejen igennem. ”My Kingdom Come” er et godt eksempel på, hvad dette album har at byde på. Rigtig stemningsfyldt med masserer af galop og en vokal, der skærer helt ind til benet.

Afsluttende på albummet kommer nummeret ”Tales From Beyond” i henholdsvis part 1 til 3, der giver en lykkelig slutning. De tyske helte lever videre i bedste velgående og er klar til at erobre verden med dette flotte album.

Snip, snap, snude, så er den historie ude

De har gjort et godt stykke arbejde, og kunne du lide deres forrige albums, så vil man bestemt ikke blive skuffet. De har gjort det helt rigtige og har indhyllet det i alt, hvad man forbinder med powermetal. Iron Maiden kommer dog ikke til at abdicere fra tronen, men en plads på slottet skal de dog have. The Mob still rules!

1. Dykemaster's Tale
  2. Somerled
  3. Signs