Korn - Live At The Hollywood Palladium

Live At The Hollywood Palladium

Type:Live-album
Genre:Nu Metal
Antal numre:16

Brugervurdering: 4,7/10 baseret på 3 stemmer.

Nu metal er en lidt speciel genre. Den er dog utrolig populær, med nogle helt store bands, her det prisvindende band Korn. De blev dannet i 1992, og har siden da udgivet ti albums, hvor Path To Totality er det seneste. De spillede et live-show i Hollywood Palladium den samme dag som Path To Totality blev udgivet, og det show er nu ude som live-cd og dvd. Jeg har kun taget mig af lyddelen, og det er et album man virkelig kan kalde et tosidet oplevelse.

Koncerten starter med "Get Up!", hvor man bliver kastet direkte ud i deres blanding af dubstep og metal, og så er stilen sådan set lagt for resten af albummet. Personligt er jeg ikke den store fan af deres dubstep-elementer i deres musik, hvilket denne koncert ikke hjælper på, da guitaren drukner fuldstændig i DJens toner, mens alt andet (selv bassen) sagtens kan høres uden problemer. På trods af dette er lyden meget ren på trods af at det er en koncertoptagelse. Man må dog rose dem for, at forsangeren ikke snakker så meget. Han snakker i ti sekunders intervaller, og første gang han snakker i mere, er i nummeret "My Wall", hvor han snakker i 20. Efter " Narcissistic Cannibal" lader de DJsne gå, og så bliver der fyret op under gode gamle Korn! De spiller klassikere som "Freak On A Leash" og "Falling Away From Me", og de lyder super fedt live, med deres mørke, semi-funky agtige stil, og så lyder det også som om at publikummet giver den lidt mere gas på deres klassikere. Sidst i koncerten spiller de covers af Pink Floyds "Another Brick In The Wall" og Metallicas "One". Begge er klassikere, som er meget svære at leve op til, men det formår Korn næsten. På "Another Brick In The Wall, får de rytme og ånd rigtig godt med, mens de på "One" kun spiller en lille del af nummeret, og uden den ånd originalen har.

Live At Hollywood Palladium Kan sammenlignes med Ying og Yang. Den ene halvdel, med DJsne, synes jeg personligt er rigtig dårlig, da det er en kombination der ikke giver mening, og guitaren drukner fuldstændig i mikserpultens "toner". I den anden halvdel spiller de deres gamle numre og største klassikere, samt nogle udemærkede covers. Er du fan af Korns nyere stil, er dette live-album en rigtig god investering, men kan du ikke lide den, så burde du nok holde dig fra den, da du så kun får et halvt album der er værd at lytte til.

1. Get Up!
  2. Kill Mercy Within
  3. Illuminati