Keep Of Kalessin spiller koncert ved Slag-Town Slays Fest 2024 .
Keep Of Kalessin - Armada

Armada

Genrer:Black metal, Melodic Black Metal
Spilletid:49:49

Armada er bandets tredje fuldlængde udgivelse, samtidig er der igen sket ændringer i bandkonstellationen. Frost (Satyricon) og Atilla Csihar (Mayhem, Aborym) er blevet udskiftet med to herrer med de spøjse navne Vyl og Thebon. Men selv om der denne gang ikke er nogen fornem name dropping kan "Armada" stadig hævde sig som bandets fineste værk til dato. Grundlægger Obsidian C (Satyricon live guitarist) har komponeret 10 numre der skulle få enhver tilhænger af teknisk og melodisk Black Metal til at logre med halen. Især den nye trommeslager Vyl er en tekniker i stil med Gene Hoglan eller Reno Killerich, manden mestrer tønderne perfekt og skal nok give et par forvredne ansigter hjemme i stuerne. Men først og fremmest er det de utroligt flot detaljerede sange som gør at "Armada" er en af de bedste Black Metal skiver i år, der blandes dejligt mellem Black Metallisk raseri over Thrash dele til flotte barokke guitar stykker. Bare hør det flotte flamenco inspirerede guitarspil i "The Black Uncharted", dette er virkelig musikalsk kunnen af allerhøjeste kaliber. Titelstykket skulle også få enhver Emperor fan til at komme sig over tabet af sine favoritter. Man mindes umiskendeligt plader som "Anthems to the Welkin at Dusk" og "IX Equillibrium", hvilket vel er det bedste kompliment man kan give. Lydmæssigt er det hele holdt pænt tørt, hvilket giver en mulighed for at følge med i alle detaljer og bliver aldrig rodet som det ofte kan ske i disse hastigheder. Med denne plade katapulterer "Keep of Kalessin" sig direkte op i første liga, enhver fan af episk Black Metal med teknikken i orden kan ikke komme uden om "Armada".