Antropomorphia - Necromantic Love Songs

Necromantic Love Songs

Genre:Death metal

Dejlig tung genudgivelse ser dagens lys – Hollandsk dødsmetal af høj klasse!

Fed, old-school lyd på klassisk demo og EP

Metalblade har besluttet sig for at give Antropomorphias første EP og demo, som har over 20 år på bagen, en ny chance for at manifestere sig hos fans af bandet, og dødsmetalfans generelt. Bandet har gravet i gemmerne, og fundet hvad de kunne af interessante ting fra bandets tidlige dage, denne gang re-mastered af Tore Stjerna fra Necromorbus studiet. Skulle man være ubekendt med bandet, kan jeg fortælle at de startede i Holland omkring 1990 med at spille dødsmetal af den mere beskidte slags, således at bandet minder om det helt tidlige Paradise Lost, Fleshcrawl og endda til tider geniale Necros Christos.

I modsætning til bandets nyere udgivelser, er lyden på dette album tilpas beskidt og tung til at det yder de tunge riffs og den rådne stemning retfærdighed. Specielt Evangelivm Nekromantia-albummet led under en voldsom tynd og slatten produktion, som heldigvis ikke får lov at ødelægge Necromantic Love Songs. Vokalist og guitarist, som blot kalder sig ”F” leverer et fedt, dybt growl. Tjek specielt nummeret ”Chunks Of Meat”, hvor han rigtig folder sig ud. Også tøndebaskeren ”M” spiller fedt og har et meget dynamisk udtryk, der varierer det samlede lydbillede, så vi aldrig keder os.

Klassiske dyder, frem for teknisk orgie

Necromantic Love Songs tilbyder os en lækker omgang klassisk death/doom, som altså nu kan erhverves uden at man må gå fra hus og hjem. Er man bare det mindste til dødsmetal af den gamle skole, bør man give pladen en chance. Det er tydeligt fra første tone, at det ikke er teknikken, altså hverken farten, skæve taktarter eller tusinde toner i minuttet, der er det centrale for Antropomorphia. Bandet serverer i stedet en god gedigen dødsmetals-cocktail med et skvæt doom og litervis af mørk, halvrådden essens. Det er medrivende, intenst og old-school som bare fanden, og det får mine anbefalinger.

1. Crack the Casket
  2. The Carnal Pit
  3. Birth Through Dead