Antropomorphia - Rites Ov Perversion

Rites Ov Perversion

Genre:Death metal
Spilletid:46.15

Dødsmetal starter-kit

Intro

Antropomorphia er et hollandsk band. De spiller dødsmetal, og har gjort det siden 1989, dog med pauser. De har siden da kun udgivet to albums, med det tredje lige om hjørnet. Det hedder Rites Ov Perversion, og det er et super godt begynderdødsmetalalbum.

Gennemgang

Vi starter ud på "Temphoith Workings", som er et solidt nummer. Det har en kort intro, og vi bliver hurtigt introduceret for den rå, men monotone vokal. Guitaren er simpel, men præcis og trommerne er intense men lette at lytte til. Nummeret har en brat afslutning. Nummeret efter er lidt mere flydende. Guitarens lyd er mere jævn, og trommerne gør et mere varieret arbejde. Det kan dog ikke siges om vokalen, der ikke rigtig ændrer toneleje. Intensiteten varierer, men det er også tæt på det eneste. Tredje nummer er noget mere stille, og riffet bliver nærmest black metal agtigt. Nummeret er roligt, endda på grænsen til kedeligt, men bandet holder den lige præcis interessant nok. Det mener jeg mest af alt er trommernes fortjeneste, men guitaren hjælper også til, mest i form at det jævne riff- Der sker ikke meget temposkift gennem resten af albummet. Den største forskel ligger mellem "Crowned In Smoldering Ash" og "Open Casket", og den forskel er ikke særlig stor. Selvom det er veludført er lyden ensformet, og kører mest af alt i det samme tempo, med en lille forskel når trommen bruger dobbeltpedalerne. Det mest intense nummer er det sidste. Det hedder "Open Casket", og her udviser musikererne engagement og spiller et intenst nummer med nogle få flotte detaljer og endda en guitarsolo. Det er brændærgeligt at det er den eneste på albummet, for den er super godt udført. Albummet slutter lige så brat som det startede.

Konklusion

Antropomorphia har lavet et fedt begynder-dødsmetal album. Det er lidt at forstå, fordøje, og så er det ganske catchy. Det er også det eneste det egner sig som. Der er ikke noget spændende at komme efter for hærdede lyttere, selvom albummet har det meste. Rites Ov Perversion vil jeg anbefale til folk, der lige er kommet ind i dødsmetalgenren, da de får mest ud af det. Hærdede lyttere vil ende med at kede sig. Det var i hvert fald den oplevelse jeg havde.

Nekrovaginal Secretions er et godt eksempel på hvad man kan forvente af albummet.