Witch Cross - Fit For Fight

Fit For Fight

Genre:Heavy Metal

Nostalgisk genudgivelse af klassisk 80’er rock

De gamle drenge fra Witch Cross er vendt tilbage med nogle samlinger. Bandet der blev dannet i 1980, har igennem tiderne haft en del udskiftninger mellem bandmedlemmer ind til 1986 med Jan Field som det eneste oprindelige medlem. Witch Cross er stort inspireret af bands som Judas Priest og Mercyful Fate, hvor de i deres tekster, også prøver at fange den mørke side af religion.

Genudgivelsen af Fit For Fight er i det hele taget en fedt gammel rock klassiker, den fanger rigtig mange af de gamle rock aspekter og er fyldt med maskulinitet og hår på brystet. ’’Night Flight In Tokyo’’ starter ud med et ørehængende riff og Alax Madsens skrigende vokaler og går ud i det lige på agtige rock hjul, som egentligt bare kører derudad. Den er fyldt med fede guitarsoloer og de fængende toner skriger bare af gammel 80’er rock. Som i mange af sangene på Fit For Fight så riffene meget enkelte og let genkendelige, men det gør det på ingen måde kedeligt. ’’Face Of A Clown’’ som begynder med nogen mystiske keyboard toner, kører hurtige over i det hurtig kørende guitar riff, hvorimod når den går over i omkvædet, bliver det hele mere episk, som kan minde en om opbygningen af Judas Priest’s ’’Turbo Lover’’. Soloen er mere blues-baseret, men skriger virkelig af storhed og epik.

Fit For Fight kan på måde ligne en samling af 80’er rock hits, pga. af dens store inspiration af den tids rock. Som sangen ’’Rocking The Night Away’’ som kan minde om de mere poppede rock kunstnere, såsom Kiss. Fit For Fight har måske hentet lidt for meget inspiration fra andre, den lyder meget af noget man har før og man ville måske i stedet investere i de mere originale kunstnere. Vokalerne kommer heller ikke helt til udtryk og man føler at de godt kunne have haft lidt mere kraft på og måske varierede mere fra sted til sted. Fit For Fighter en gammel en og er måske også til dem der er lidt oppe i alderen, den burde blive lyttet til på en god grammofonafspiller, fremfor for nutidens CD halløj.

1. Flight Night In Tokyo
  2. Face Of A Clown
  3. Rocking The Night Away