Vanderhoof - A Blur In Time

A Blur In Time

Genrer:Hard rock, Rock

Faktisk er dette ikke et helt nyt album længere, og på mange punkter hører en anmeldelse af albummet ikke rigtigt hjemme her på heavymetal.dk. Men når det er sagt, må jeg samtidig straks erkende at dette album er skruet herligt kompetent sammen, og at vi her har at gøre med en særdeles lækker og iørefaldende sag, der fortjener lidt opmærksomhed. Stilen kan vel overordnet bedst beskrives som melodisk hardrock, pakket ind i en dejlig organisk produktion, der understøttes perfekt af Brian Cokeley's hammond orgel/piano, Kurdt Vanderhoof's guitarspil, og ikke mindst sanger, Drew Hart's passions fyldte og klare vokal der bærer albummet flot igennem. Samtlige tracks holder, og pladen fortjener bestemt din opmærksomhed, hvis du er til velkomponeret hardrock med enkelte progressive elementer. Som den trænede og kvikke metallytter med sine rødder godt plantede i firser heavy/thrash, måske vil bide mærke i, er Kurdt Vanderhoof manden der svingede spaden i legendariske Metal Church, og netop sammen med Vanderhoof trommeslageren, Kirk Arrington, var han faktisk manden der startede Metal Church op i sin tid. Men stilen i Vanderhoof er dog meget langt fra hvad man kender fra Metal Church. Hvad jeg bestemt også bliver nødt til at nævne, er at sanger Drew Hart, tidligere har spillet sammen med det alt for oversete danske heavy/rock-metal band Timeless Hall i perioden fra 1993-1997. Det er intet mindre end en skandale at Timeless Hall aldrig fik den fornødne support til at slå større igennem, men miraklernes tid er forhåbentlig ikke ovre endnu, og kortene står nu pænt åbne, idet Drew Hart er blevet erstattet af den nyligt tilkomne Vanderhoof sanger, John DiBernardo. For ligeså meget som jeg anbefaler "A Blur In Time" et solidt lyt, ja, så håber jeg mindst ligeså meget på at drenge fra Timeless Hall atter finder sammen. Det fortjener vi alle.