Saxon - Live Innocence/The Power & The Glory

Live Innocence/The Power & The Glory

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, NWoBHM
Spilletid:120
Antal numre:25

I kølvandet på succesen med deres forrige DVD har bandets forhenværende pladeselskab EMI nu lugtet lunten. Derfor har de taget to af bandets gamle VHS udgivelser og konverteret dem til nutidens visuelle medie. Første del består af bandets anden live video fra 1986 og viser et band der dengang lige havde overstået deres kommercielle højdepunkt, hoveddelen af sangene her er fra 85’s "Innocence Is No Excuse" plade som dengang fik en del tæsk i medierne på grund af den mere "poppede" retning. Pladens højdepunkt "Broken Heroes" er heldigvis blandt disse og er ligeså stærk live som på CD, sangen må nok ses som en af de mest undervurderede Saxon sange. Men "Live Innocence" delens absolutte højdepunkt må nok være medleyet, bestående af så fede sange som "Warrior", "Stand Up And Be Counted", "Taking Your Chances" (Kult!) og bandets stadig aktive sætliste klassiker "Heavy Metal Thunder". Lyd og billede er helt i orden og kan sagtens måle sig med nutidens kræsne øjne. Del to er video opsamlingen fra 1989 som indeholder alle bandets promo videoer helt fra "Suzie Hold On" til "Ride Like The Wind". Desværre skal man nok være die hard Saxon fan for at få noget ud af dem, da de ikke rigtig er synderligt professionelt lavet, bortset fra enkelte numre som "Broken Heroes" og "Destiny" sangene. Tag for eksempel en sang som "Just Let Me Rock", som ender med at være hysterisk komisk på grund af mindre heldige klip og frisurer. Desuden lagde jeg mærke til at man har genbrugt den samme video til sangene "Rockin’ Again" og "Rock’n’Roll Gypsies", hvilket ikke er så forfærdelig fedt. En ting jeg heller ikke rigtig fatter er at man har inkluderet klippene til "Back On The Streets" og "Rockin’ Again" i begge kapitler, i stedet for at have slettet dem fra koncert videoen. Men trods disse små fejl er det dog en udmærket DVD, selv om den ikke når "The Saxon Chronicles" til sokkeholderne.