Rick Renström - Until The Bitter End

Until The Bitter End

/ MNW · Udkom

Spilletid:49:22

Rick Renstrom er endnu en af de der guitar helte, ligesom dem der plagede én gennem slutningen af firserne. Men lille Rick imponerer dog på det faktum at manden er fysisk handicappet, hvilket jo ikke er så almindeligt for folk i hans genre. Men at han trods sit store handicap er en begavet guitarist, hjælper ikke på at "Until The Bitter End" er lidt af en kedelig affære. Hele pladen igennem skifter man mellem regulære sange og de mere solo orienterede, som ligger lidt tungt i maven på undertegnede. Ikke at manden ikke kan spille, næ det er bare jævnt kedeligt at høre på i længden. Stilen der spilles er på de vokal understøttede stykker ovre i den melodiske power metal, mens instrumentalerne bevæger sig i det Malmsteenske Neo Classic Metal. På pladen får manden assistance fra en del af de mere renommerede navne inden for den amerikanske heavy metal verden. På vokal høres f.eks. Rob Rock (Warrior), Wade Black (Seven Witches/Crimson Glory) og tyske Mat Sinner (Primal Fear/Sinner), de øvrige er Richard Christy (Death/Iced Earth) på gryderne og Brian Goddle på bassen, mens tasterne bliver hamret af Ferdy Doernberg (Rough Silk). Men heller ikke hos alle disse kendisser er der meget hjælp at hente; Wade Black leverer på denne plade hans nok værste præstation nogensinde. Men er man til det der med glødende fingre og endeløse soloer, findes i "Until The Bitter End" en anderledes skive end de mere almindelige Vai/Satriani skiver.