Order of Nine - Seventh Year of the Broken Mirror

Seventh Year of the Broken Mirror

Genre:Power metal
Spilletid:01:00:39

Order of Nine er et band fra Pennlsyvania, USA, som har eksisteret siden 2001. De spiller en blanding af Thrash og progressiv metal. De har nydt godt af deres success siden deres debut, som hedder A Touch of Winters Discontent. På det tidspunkt hed de Templar. Deres nyeste album hedder Seventh Year of the Broken Mirror, og det er faktisk ret godt.

Starten er rigtig fed. Der er gas på det hele, både trommer og guitar. Derefter bliver det mere stille og roligt, og vokalen sætter ind. Den er ren, men MEGET dyb. Han synger så i cirka et halvt minut, og så giver han sig i kast med hård vokal. Sikken en skuffelse. Det lyder ikke engang som growl eller screamo, men som en, der er ved at kaste op mens han synger. Alligevel kan man forstå hvad han synger. Guitaren udligner dog det en smule. Der er tryk på gennem langt det meste af albummet, og det der spilles i starten er rigtig fedt! Man bliver næsten blæst af stolen. Der er også spor af badass riffs, blandt andet i "Dreamspeak" Der bruges også keyboard. Det er dog mest i de melodiske passager, blandt andet i "Words That Were Said" og i starten af "Dreamspeak". På trods af de meget melodiske keyboards, kan de alligevel formå at gøre musikken tung og mørk. Trommerne er også med til dette. Selvfølgelig er trommer vigtige, men her lægger de fundamentet for det humør man ender med at få af musikken. De er også med til at gøre starten af albummet fedt. Et problem er dog, at alle instrumenterne spiller ret synkront, så musikken ender med at lyde som om det kun var et instrument.

Alt i alt a har Order of Nine lavet et godt album. Det har en musik, der kan få en i alverdens humører, og som er en oplevelse for sig. Er du til metal med en gotisk essens er Order of Nine lige et band for dig.

1. Seventh Year of the Broken Mirror (04:44)
  2. Words That Were Said (04:35)
  3. Dreamspeak (05:24)