Oliver Weers - Evil's Back

Evil's Back

Genrer:Hard rock, Heavy Metal

Fuck, jeg hader X-Factor. Jeg hader American Idol. Jeg hader Popstar. Jeg hader Talent. Jeg hader alt det lort. De tv-show er en skændsel mod al slags musik - selv mod intetsigende popmusik. Føj! Det faktum, at Oliver Weers røg ud af X-Factor (fordi han var for dygtig og var mere af en rocksanger... nå ja, og så var der noget med med et band der havde pladekontrakt) er bevis nok på hvad X-Factor er for noget latterligt kommercielt pis, som appellerer til hjernedøde får og andre overfladiske hundehoveder og hængerøve.

Nå, men der kom da noget godt ud af det. Oliver Weers blev eksponeret og endte med at få en pladekontrakt, så han nu kan udgive sin hard rock til folk, der rent faktisk værdsætter den slags musik. "Evil's Back" er hans andet udspil, og det byder på ganske solidt melodisk heavy metal hard rock af den klassiske slags. Titelnummeret "Evil's Back" er en groovy affære med en del fængende melodier (specielt i omkvædet), og det samme kan egentligt også siges om "All My Life", "Without You" og den mere uptempo "Hero", den tungere "Fighting the Mountains" og den totalt seje "Demolition Man". "Need it Bad", "Devil's Chain" og "Much Too Much" er mere opløftende hard rock-numre, og slet ikke dårlige. "Beautiful Rain", som er en ballade, og "Rainbow Star", som er en tungere sag, er mere ovre i den melodiøse afdeling.

Jeg synes Oliver Weers levere en god omgang, omend ikke banebrydende eller original, solid hard rock af høj kvalitet.

Så er du til god gammeldags gedigen og solid hard rock, så synes jeg du skal tjekke Oliver Weers' "Evil's Back" ud. Vokalen er lidt rå, men melodisk, og musikerne er knalddygtige; selve musikken er rockende og fængende. Guf for hardrock fans.

Og lad mig slutte af med endnu en skråt-op-finger til X-Factor og lignende tv-shows!