The Mission - Another Fall From Grace

Another Fall From Grace

Genre:Hard rock

Endnu en mission

Goth rock-bandet The Mission har smidt endnu en plade på gaden, med den typiske stemningsfyldte og dystre lyd. Bandet er flere årtier gammelt, da det er dannet helt tilbage i undertegnedes fødeår, 1986. Siden har The Mission leveret lidt over en håndfuld stemningsfyldte plader, og har desuden en solid fanbase både i hjemlandet England, men også i resten af verden. Værd at nævne er, at denne plade er indspillet med tre af originalmedlemmerne helt tilbage fra 1986, og kun trommerne spilles af en senere tilføjelse, Mike Kelly, der dog har været med siden 2010.

Dyster stemning og mørkt univers

Albummet Another Fall From Grace er et typisk goth rock-album, der indebærer alle de velkendte elementer. Her er både dyster og stemningsfyldt vokal, der med dybe toner og til tider snakkende fremførelse inviterer os ind i det mørke univers. Ligeledes findes der en tung, monoton, pumpende bas, der især høres i første nummer, “Another Fall From Grace”, der understreger den dystre stemning. Sidst, men ikke mindst, er der en velkendt mol-guitar, der skifter mellem fingerspil, riffs og akkorder. Alt er efter bogen og indfrier, hvad der kan forventes af The Mission.

Pladen er desuden tilsat en lækker omgang kor, der blandt andet kan høres på “Bullets and Bayonets”, som også er et yderst velfungerende nummer, ligesom flere andre numre. Problemet er bare, at det er en smule forudsigeligt, og dette gør til tider albummet en smule kedeligt. Trods jeg efterhånden har hørt albummet en del gange, er der flere numre, der bare ikke rigtigt fanger mig.

31 år på bagen

Respekt til det efterhånden 31 år gamle goth rock-band The Mission. De formår stadig at skrive en fin omgang musik med alle goth rock-genrens facetter. Dette skyldes også til dels en fin produktion, hvor netop de rette elementer fremhæves. Når det er sagt, er albummet for forudsigeligt, og vil for mit vedkommende hurtigt gå i glemmebogen. Dermed sniger Another Fall From Grace sig kun op på 6 kranier.

1. Another Fall from Grace
  2. Met-Amor-Phosis
  3. Within the Deepest Darkness (Fearful)