Manowar - Hell On Earth - Part I

Hell On Earth - Part I

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, Power metal
Spilletid:120
Antal numre:0

De amerikanske Metal Kings' første DVD viser bandets rejse fra Karl Logans optagelse til den store "Louder Than Hell" turne. Man lægger ud med at fortælle baggrundshistorien om Logans tilfældige sammenstød med Joey, og følger det op med trommeslager Scott Columbus’ tilbagevenden efter hans søns sygdom. Det til side får bandet endelig tid til at vise deres rigtige kvaliteter med en kæmpe turne, bl.a. en to måneders promotion turne gennem Europa stilægte på deres Harley’er. Derefter kan man se en lille feature om deres video til nummeret "Return Of The Warlord", hvor bandet har med alt lige fra letpåklædte bikertøser til vrantne politifolk at gøre. Videoen i sig selv er desværre ikke rigtig noget at prale af; den er ikke er lavet særligt godt og kan ikke helt ryste det lidt amatøragtige look af sig. Men smilebåndene trækker straks opad igen da man viser en reklame fra MTV hvor bandet i sammenarbejde med stationen havde udloddet en Harley Davidson, tjek lige Joeys imposante entre i badebukser på en snescooter i det tilsneede New York. Herefter kaster bandet sig ud i det rigtige tour liv med alt hvad dette indebærer, bl.a. druk, sex og den daglige galskab. Især bandets første optræden i Brasilien ender i det rene Sodoma og Gomorra, med to kvindelige fans der udøver oralsex for fuld udblæsning til bandets og deres crews store applaus. Sex er der lagt stor vægt på i denne video for der går næsten ikke tre minutter inden man ser et par patter i frit løb, men det skal jeg da såmænd ikke brokke mig over. En ting der dog irriterer mig uden ende er Joeys endeløse taler som han har for vane at holde ved koncerter, at man viser én er ok med mig, men ligefrem at vise et helt potpourri af mandens talekunster bliver dog for meget til sidst. Og som det går ud fra denne anmeldelse kommer selve musikken dog også for kort på skiven, de fleste numre bliver ikke spillet helt ud hvilket lidt ødelægger oplevelsen for en. Heldigvis får man dog hele "Kill With Power" fra With Full Force festivalen, hvor bandet virkeligt blæser sig igennem en super version af denne klassiker. Desuden er de fleste af de numre der her bliver vist fra den for mig ret så middelmådige "Louder Than Hell" skive, men det er vel en smagssag. Til sidst skal der lige nævnes at der her på DVD versionen er 14 minutter mere end på VHS udgaven, denne bonus består af "King" som bliver spillet live i studiet, "Kings Of Metal" live fra Essen og en lille fødselsdags dokumentarfilm. Som Keitel nævner i sin anmeldelse af den klart bedre "Hell On Earth - Part II", er denne DVD kun for de allerhårdeste Manowar freaks da den ikke rigtig byder på så meget musik, og alle dem der ikke kan lide bandet vil her kun hade bandet endnu mere efter at have set det her, men det er sikkert også meningen.