Less Than 4 - By Blood By Heart

By Blood By Heart

/ Sound Pollution · Udkom

Genrer:Hard rock, Glam
Spilletid:38.16

Vi ser somme tider at bands bliver kendte i en rimelig ung alder. Bands som Metallica og Death Angel er måske de bedste eksempler her. Men sjældent ser man nogle så unge i et band, som det er tilfældet i metalbandet Less Than 4. De er et en trio, hvor medlemmerne er henholdsvis 18, 19 og sølle 15 år gamle. De blev dannet i 2007, bestående af to af medlemmerne. Det tredje og yngste kom med i en alder af 11 år. De opnåede en vis popularitet da de vandt to talentkonkurrencer, og fik meget omtale i de lokale medier. Efter en del koncerter havde de nok sange til et debutalbum, og det er dette jeg skal anmelde her. Navnet er By Blood By Heart, og det er en imponerende oplevelse taget deres alder i betragtning.

Albummet starter med "Fucked Up Kid", som er i et okay tempo. Det hele foregår i en simpel stil, hvor guitaren er i føresædet. Riffet er meget simpelt uden at det går hen og bliver alt for kedeligt. Men guitarsoloen er dog ikke så god. Den er alt for simpel, og alligevel virker den usikker. Det bliver dog lidt bedre på titelnummeret "By Blood By Heart" Bassen kan man sagtens høre, og den er faktisk rigtig god. Den har ikke så mange øjeblikke, men de få der er bruges godt. Det mest imponerende er dog trommeslageren, dog mest på grund af hans unge alder. Han spiller ikke så hurtigt, men præcist og varieret, og han løfter faktisk albummet en smule, hvilket er i kontrast til vokalen, som lyder mest af alt som en pubertetsdreng, der har sine evner fra at synge i badet. Sangene er varierede, men virker alligevel så ens i opbygningen, som var de taget direkte fra 80er-bands. Det tyder enten på manglende erfaring, eller manglende kreativitet. Selv produktionen lyder som var det fra et 80er-band. Less Than 4 er kommet godt fra start, trods deres unge alder. minder meget om de klassiske 80er bands vi kender, og de appellerer derfor til et bredt, men gammelt publikum. Der er dog ikke skyggen af nytænkning, hvilket nok er resultatet af manglende erfaring.

Trackliste 1. Fucked up kid 2. In it for the money 3. By blood by heart 4. Soft situations 5. Living dreams 6. One week 7. Bad like a gun 8. The way we are 9. Deadlock 10. Nothing is thicker

By Blood By Heart er nummeret med albummets bedste guitarsolo.