Kobra And The Lotus - Prevail I

Prevail I

Genrer:Heavy Metal, Hard rock

Canadisk blanding

Prevail 1 er, som navnet antyder, første del af et dobbeltalbum fra det canadiske band, og det er noget af en blanding. Som på deres tre tidligere studiealbums leger de i en mixzone mellem hård rock og heavy, men denne gang laver de små sidespring til power og endda et enkelt lille hallo til en snert af noget gotisk.

Gotham

Med et åbningsnummer som "Gotham" ligger det ligesom i kortene, at det byder på noget ondt og frembrusende, og ja, det gør dette nummer netop også. Det starter hurtigt, og tekstmæssigt lægger det sig godt op ad titlen. Efterfulgt af "Trigger Pulse" og "You Don't Know Me",  som flirter lidt med lidt gotiske aspekter undervejs, hvilket passer utroligt godt ind til disse to.
Igen er det den danske producer Jacob Hansen (Volbeat, Epica), der sidder på baglinjen, og man må sige, at han formår at skubbe bandet i den rigtige retning. Kobra Paiges stemme tordner igennem på hele albummet, og man må sige, at den tøs har det, der skal til for at gabe over noget stort, for der er ikke en sang, som hun ikke formår at høste point på.
Desværre kan jeg ikke sige det samme omkring selve musikken. Hvor de to første sange på albummet fungerede virkelig fint, går det desværre ned ad bakke med de efterfølgende. Vi skal faktisk ned til nummer syv på listen, før der kommer lidt spark i den igen, og dette kun i form af start og enkelte spjæt undervejs i sangen. Det er en skam, at bandet ikke formår at give den gas i en sådan grad, at de kan konkurrere med Kobras stemme. Det ville have klædt albummet.

We will Prevail

Kobra and the Lotus får dog et løft til sidst i form af titelnummeret "Prevail", der virker, som om det er i en lidt anden liga end resten af albummet. Netop her får vi det, som er en mangelvare på resten af skiven. Der er guitar og trommer, og denne gang matcher det Kobras kvindelige røst i sådan en grad, at man fristes til at give dem ret i teksten We will Prevail.

1. Gotham
  2. TriggerPulse
  3. You Don't Know