The Kandidate - Until We Are Outnumbered

Until We Are Outnumbered

Genrer:Thrash metal, Hardcore
Spilletid:32.41

Brugervurdering: 5,8/10 baseret på 4 stemmer.

Danske The Kandidate er blevet sluppet løs med deres debutalbum, "Until We Are Outnumbered". Bandet spiller aggressiv thrash/death metal i hardcore US-Stil, og de gi'r den gas! Guitarist Allan Tvedebrink, bassist Kaspar B. Larsen og trommeslager Nikolaj Borg, har tidligere huseret i bands som Withering Surface og Thorium, og de er dygtige og rutinerede musikere der leverer varen! Med Jacob Bredahl (Som flere af jer kender fra Hatesphere) på vokal, er det ikke kun musikalsk vi får en aggressiv indsprøjtning. Der er godt nok parts, hvor jeg ikke er helt dus med vokalen - Som på nummeret "Strength Through Diversity", hvor der visse steder i versene er noget der irriterer mig - I kender sikkert dét med at man lige fanger noget, som man efterfølgende bli'r ved med at lægge mærke til. MEN det er sikkert småtingsafdelingen jeg roder med. Generelt leverer Bredahl en god portion arrigskab via mikrofonen!

"Until We Are Outnumbered" består af 10 numre med masser af drive og energi. Man kan ikke just sige, at de 10 numre adskiller sig synderligt fra hinanden, men der er så meget fart på, at man er nødt til at smide skiven på repeat, også for at fiske efter detaljerne, der desværre ryger lidt ned under overfladen… Dog vækker dét, som bandet disker op med på "Until We Are Outnumbered" store forventninger til, hvad de vil kunne levere live. De skal helt sikkert tjekkes ud på dén front!

Jeg kan ikke sige at det er en skive, der ved første "ørekast" lyder super avanceret, men hvis man koncentrerer sig, og lytter ordentligt efter er der faktisk rigtig mange gode detaljer at spore under den arrige overflade, og det er faktisk ikke så ringe endda!

Er helt sikker spændt på næste udspil fra The Kandidate, men i denne runde er der ikke fuldt hus!