Iron Fire - Revenge

Revenge

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:55:20

Det jeg tidligere har hørt med Iron Fire, har ikke synderligt imponeret mig – faktisk meget langt fra. Men efter et vellykket live gig på The Rock, og efterfølgende nogle lyt på Force Of Evil’s andet album ("Black Empire"), fik mig til at indse, at jeg nok hellere måtte give drengene en chance til. Det har vist sig at være et godt træk, for bandet overrasker mig herpå rimeligt positivt, om end jeg ikke falder helt i svime. Musikalsk er formlen brugt - ja nærmest tyndslidt, men det var den jo allerede da de udgav debuten, "Thunderstorm" i 2000. Lyden på "Revenge" er total oldschool, hvilket på sin vis er ganske okay, taget genren i betragtning, men jeg savner alligevel et noget mere kraftfuldt udtryk, så sangene virkelig kommer ud af højtalerne. Der er simpelthen for lidt bund, men det er nu ikke det største problem, for ligesom i Force Of Evil, er forsanger Martin Steene, gruppens svage led. Hans stemme er ikke stærk nok til denne type musik, og han lyder ofte alt for anstrengt. Efter nogle lyt, vender indtrykket sig dog til det bedre, men man kan jo vænne sig til meget - så er det i virkeligheden godt nok?. Jeg mener, hvis jeg skal høre power/heavy metal, vil jeg klart fortrække Hammerfall, Manowar, Helloween eller Rhapsody. Kan man i forvejen godt lide Iron Fire, vil jeg dog mene at man vil sluge "Wings Of Rage", "Savage Prophet", "Stand As King" og den tunge "Metal Messiah" med velbehag.