Hammerfall - Unbent, Unbowed, Unbroken

Unbent, Unbowed, Unbroken

/ VME · Udkom

Genrer:Power metal, Heavy Metal
Spilletid:50:44

Europas største True Metal eksport er tilbage "Unbent, Unbowed, Unbroken" - eller er de? Som I måske også har læst i min studie rapport, så var jeg ikke hammer begejstret lige på første øre kast. Og det er jeg så sandelig heller ikke nu, efter at jeg virkelig har givet deres nye, med den kæmpe produktion, en chance. Situationen har blot forværret sig. I studiet var lyden jo 10 gange bedre end mit lille homo anlæg i butikken. Der var faktisk mange der ikke var så vilde med "Crimson Thunder", men jeg synes nu det var et formidabelt album, men efter fire kanon albums fra Oscar og kompagni, er det som om, at hans sangskrivningsideer er gået fløjten. Hvad kan grunden ellers være, Joachim har aldrig sunget bedre, og rytmesektionen svinger bare, det samme gælder guitar spillet, der er kun 2-3 sange som jeg vil sige virkelig styrer og det er det første nummer "Secrets", deres video hit "Blood Bound", og ikke mindst "Knights Of The 21st. Century" med Cronos (Venom) på gæste vokal. Dette 12:19 min. lange nummer har enormt mange aspekter og detaljer. Det er rent sukker tøj. Et af de bedste numre de har lavet, og det opvejer pladen meget. Men jeg mangler nogle fede syng-med omkvæd, nogle sange med skrald på, det hele er for ligegyldigt. Nej, Oscar næste gang lader du altså de andre hjælpe dig med sangskrivningen, ellers hedder den næste plade "Hammered, Done and Gone". Et lille 6 tal fra mig.