The Grotesquery - Tales of the Coffin Born

Tales of the Coffin Born

Genrer:Death metal, Thrash metal

The Grotesquery er resultatet af et samarbejde mellem amerikanske Kam Lee, en af growlens grand old men (han var bl.a med i Death, dengang Death hed Mantas), og den svenske guitarist Rogga Johanson. Der er dømt totalt oldschool dødsmetal som det lød i begyndelsen af 90’erne. Albummet er et konceptalbum, en historie der udspiller sig i et HP Lovecraft/Edgar Allan Poe agtigt univers, en grusom historie om en sindssyg morder der myrder til ære for sin elskede søn, der i sidste ende selv er et monster! (I må have mig undskyldt, der var ikke tekster med til promo’en, men det er ca. sådan noget i den stil). Der er speak mellem samtlige numre der udbygger historien, der dog aldrig bliver rigtig uhyggelig, men alligevel på en eller anden måde ret fedt. Det hele er brutalt, tungt, råt og dystert veludført, og det er meget svært ikke at føle sig enormt underholdt. Kam Lee growler ondt, trommeslageren er tung og har et fedt groove. Lyt f.eks til 2. skæring "Morbid Child". Det er lige før det bringer mindelser til Celtic Frost. Produktionen er også i top, så fans af genren kan godt stige på the Grotesquery, det er en helt igennem bundsolid udgivelse.