Constricting Rage Of The Merciless

Genrer:Death metal, Black metal
Spilletid:37.29

Brugervurdering: 7/10 baseret på 1 stemme.

Fedt sjette udspil fra den prostituerede ged

Introduktion

Goatwhore er et band med mange år på bagen nu. Deres utrolige kompromisløse blanding af Black/Thrash/Death metal har gjort dem til en lille udskåret perle i den globale metal undergrund. Jeg har kendt til bandet, siden jeg hørte deres plade fra 2006 A Haunting Curse, og siden har det været et band, jeg aldrig rigtigt har lyttet til, men alligevel heller ikke haft noget imod deres musik. Jeg har hørt gode ting om Goatwhore's kommende plade, så lad os se, hvordan det er gået dem.

Gennemgang

"Poisonous Existence In Reawakening" er lidt en blandet lyd med små træk fra alle deres inspirationskilder. Alt fra Black Metal til Death Metal er inde over nummeret. Der er nogle hurtige trommer og virkelig knasende guitar hele vejen igennem nummeret, dog skal der også lige være plads til et groovy stykke imod slutningen. Det er en god start på pladen. "Unraveling Paradise" læner sig lidt mere op af bandets Black Metal inspirationer og det slipper de utrolig godt af sted med. Dette andet nummer på pladen, har de krydret lidt med noget melankoli. Det er lidt rygraden i nummeret synes jeg. På det tredje nummer, "Baring Teeth For Revolt", er det umuligt at undgå de tydelige Thrash inspirationer, som det udstråler. I dette nummer fornemmer jeg også en smule black metal ind over – jeg synes også det virker til, at Goatwhore har ladet sig inspirere af Black Thrash-bandet Aura Noir til dette nummer. Det er et utrolig godt nummer, som er skabt til headbanging, og jeg er dybt imponeret. "Reanimated Sacrifice" er et halvlangsomt nummer, som også viser deres kærlighed for Death Metal. Selvom jeg synes, at nummeret er virkelig fedt og det har et utrolig godt groove, så synes jeg, at det minder en del om det svenske melodiske Death metal band Arch Enemy. Vi kan alle sammen blive enige om, at det er to vidt forskellige genrer, men jeg synes nu at lyden minder lidt om hinanden. Femte nummer på pladen "Heaven's Crumbling Walls Of Pity" starter langsomt ud, men efter noget tid begynder det at blive ren Black Metal. Der kommer på et tidspunkt et bogstavelig talt uhyggeligt guitar lead stykke, som er med til at gøre det til et uhyggeligt fedt nummer fyldt med blasfemi og masser af blastbeats. "Cold Earth Consumed In Dying Flesh" er nok det langsomste nummer på pladen. Der er et utroligt lækkert Doom metal vibe over nummeret. Det er oppe på de fem minutter og er utrolig langsomt i det meste af nummeret – hen imod slutningen bliver tempoet dog sat en smule op. Desværre synes jeg, at det er lidt et svag punkt på pladen, som ikke rigtigt siger mig så meget. "FBS" er dog i en helt anden kaliber som bare kører derud af. Det er fyldt med hurtige riffs og hurtige trommer, samt et utrolig fedt groovy langsomt stykke i midten af sangen. Lige før nummeret er slut, bliver der råbt " Satan " – det gør bare sangen endnu federe efter min mening.

Når det kommer til produktionen, er der ikke noget, jeg kan sætte en finger på. Det er ikke den smukkeste produktion. Personligt tiltaler produktionen mig meget, da den netop er lidt rå og smadret til tider. Trommerne på denne plade er helt klart noget at råbe hurra for! Zack Simmons har virkelig givet sig alt, hvad han kunne – og mere til. Alt fra hurtig dobbelt stortromme til blastbeats, som bliver spillet i fænomenal stil. Noget som står specielt ud for mig, er de halv langsomme stykker; hvor tungt Simmons gør det og hvor godt det groover på samme tid. Det er uden tvivl en fornøjelse at høre ham spille trommer på denne plade. Guitaren og anden vokalen bliver leveret af Sammy Pierre Duet i formidabel form også. Det er en god afveksling, når der går Black Metal i lead vokalen, at der så kommer en tung og dyb Døds Metal vokal – det passer perfekt sammen! Når det kommer til lead vokalen på pladen, så gør Ben Falgoust et formidabelt job. En vokal så arrig og sur reflekterer meget godt den vrede som Goatwhore føler til tider.

For meget aggression kan kun være godt

Goatwhore har smidt endnu et arrigt og sindssygt album i fjæset på os, og det skuffer i den grad ikke. Jeg har det dårligt med, at jeg ikke har lyttet til bandet noget før og jeg håber, at de levere i samme kaliber på næste plade. Jeg kan med glæde informere jer om, at Goatwhore gæster Danmark sammen med bands som Dying Fetus, Fallujah og Malevolence. Vi ses på Voxhall den 13. december!

Trackliste:

1. Poisonous Existence In Reawakening 2. Unraveling Paradise 3. Baring Teeth For Revolt 4. Reanimated Sacrifice 5. Heaven's Crumbling Walls Of Pity 6. Cold Earth Consumed In Dying Flesh 7. FBS 8. Nocturnal Conjuration Of The Accursed 9. Schadenfreude 10. Externalize This Hidden Savagery