Frosttide - Our Journey [ep]

Our Journey [ep]

Genrer:Folk metal, Melodisk Death Metal
Spilletid:26.04
Antal numre:5

Masser af episk stemning fra finske folk metallers Frosttide er et finsk folk metal band med et episk præg. Nyeste EP fra bandet hedder Our Journey og indeholder fem stemningsfulde numre. Der er ingen tvivl om, at Frosttide har hentet sin inspiration fra bands som Ensiferum og Wintersun, for Our Journey indeholder mange symfoniske og episke elementer. Trommerne har et blackmetal præg, mens guitaren har et mere klassisk folk skær ala det Wintersun benytter sig af, mens vokalen er af den mere bastante slags af dyb og hæs karakter, uden dog aldrig at råbe eller growle. Derudover er der flere underlæggende symfoniske elementer, som er med til at give musikken et episk præg. De instrumentielle passager på skiven er forholdsvis simple. Især guitaren kører i et nærmest konstant spor, hvor der til tider tilsættes riffs. På den ene side er godt, for det skaber en sammenhæng og rød tråd gennem albummet. Til gengæld har det også den ulempe, at numrene mangler variation, og det er kun, når tempoet trækkes helt ud og guitaren får en akustisk lyd, at variationen kommer. Disse stykker er til gengæld og rigtig fede, og især på det sidste nummer "No Turning Back" fungerer det rigtig godt. I det hele taget er Our Journey et rigtig godt udspil, og jeg glæder mig til at høre mere fra Frosttide. De har fat i noget, som fungerer rigtig godt, og med lidt mere erfaring og variation, kan deres næste album blive ganske sublimt. Trackliste: 1. Enemy Is Back 2. Carefree Village 3. Face Your Demons 4. Assault 5. No Turning Back

Her er mit personlige yndlingsnummer fra skiven No Turning Back. Læg især mærke til temposkiftet i dette nummer.