Dear Delusion - Imprisonment

Imprisonment

Genrer:Rock, Alternativ metal

God rock med god power

Dear Delusion er et dansk band, der blev dannet i 2008 på Islands Brygge. De spiller noget de selv kalder powerrock. Til at starte med var de uden trommeslager, og havde meget svært ved at finde en. Da de så endelig fandt en, begyndte de på deres debutalbum, og det er så udkommer så nu. Navnet er Imprisonment, og det er en positiv oplevelse.

Albummet lægger ud med "Level Of Instinct", som er meget gennemsnitligt hård rock gennem hele sangen. Trommerne skiller sig dog væsentlig ud ved at være lange mere varierede og konstante, mens guitaren også er mere tydelig. Det er her "Power" i deres "Powerrock" er repræsenteret. Denne "Power" fader dog lidt ud i andet nummer, hvor det bliver mest af alt bare "rock". Det høres mest på trommer og guitar, og også lidt på vokalen, som ellers ikke bidrager meget til variation i musikken. Vi er tilbage på sporet på tredje nummer, men det holder igen ikke helt ved, og trommer bliver den største variation. Her er der også en snert af guitarsolo, men den er så gnidret at man ikke lægger mærke til den, hvilket er trist, når man tænker på den ellers ganske fine præsentation. Sådan fortsætter det gennem det meste af albummet, dog med et faldende tempo. Der er dog nogle få stille atmosfæriske sange, såsom "Som Sort Of Breakdown", som også indeholder en rigtig fin guitarsolo. Det sidste nummer starter helt stille, og fortsætter sådan det meste af tiden. Her er "power" helt ude af "powerrock". Der kommer lidt mere energi på til sidst, og en ganske fin guitarsolo, og det putter noget af "power"en tilbage, hvis man da orker at lytte det hele igennem.

Alt i alt er Dear Delusion kommet godt fra start. Det har alt hvad man kan forvente af et godt rockalbum, og denne "power"-del gør albummet helstøbt og unikt. De er dog ikke helt gode til at holde den ved lige gennem albummet, og det slår rent faktisk fejl nogle få gange, men om nogle albums kan de have finpudset deres lyd, og så har vi et rigtig godt band at gøre med.

Trackliste 1. Level Of Instinct 2. Outrunning Panic Attacks 3. Sincerity 4. Some Sort Of Breakdown 5. Interlude 6. Undone 7. Letter To An Old Friend 8. Truly Insane 9. Diving In My Mind 10. Intermezzo 11. Imprisonment 12. A Bit Of Your Back

Undone er et af albummets knap så hurtige numre, men med en god del power. Den er en god mellemting i forhold til andre sange på albummet.