Cannibal Corpse - The Wretched Spawn

The Wretched Spawn

Genrer:Death metal, Death metal
Spilletid:44:22
Antal numre:13

Brugervurdering: 6/10 baseret på 4 stemmer.

Bandets tiende album markerer ligeledes deres 15-årige jubilæum og på denne plade har bandet også to store overraskelser parat. Den første er passende nok også den første sang på pladen, "Severed Head Stoning" byder på en Destruction lignende straight Thrash granat. Havde jeg ikke vidst at det var kannibalerne og ikke de tyske patronbælte fetichister, ville jeg tro det var løgn. Sangen er vel nok en af de mest enkle og ligeud som bandet nogensinde har lavet, i mine øjne går den allerede som en af de bedste sange i bandets arkiver. Derefter hersker der nogenlunde dagligdag, med de brutale og tekniske hymner man er kendt fra bandet. Indtil nålen (eller laseren efter hvad i foretrækker) når skæring nummer syv, her finder man det helt modsatte af hvad man fik serveret på åbningsnummeret. "Festering In The Crypt" er vel nok den langsomste sang bandet har budt på, nummeret viser en del referencer til gamle Death/Doom bands som Autopsy eller Paradise Lost i deres tidlige periode. Alt i alt to nye tiltag og elleve gange Cannibal Corpse as usual, jeg kunne godt have tænkt mig mere i retningen som man tager på "Severed Head Stoning" da de gængse numre ikke byder på noget vi ikke har hørt på de sidste tre plader. Ikke at bandet har lavet et skuffende album, men det ville have været lidt sejere med lidt specielt her til bandets jubilæum. Produktionen er igen lagt i hænderne på den efterhånden meget efterspurgte Neil Kernon (Macabre, Nevermoore) som igen har tryllet den perfekte lyd frem til bandet. Til sidst bør der lige nævnes, at der på Digipack versionen medfølger en DVD, hvor man følger pladens tilblivelse i studiet.