Broadway Killers - Broadway Killers

Broadway Killers

Genre:Hard rock

En sand ørehænger

Introduktion

Broadway Killers er et band fra Aarhus, der spiller Alternativt Rock. Bandet blev dannet tilbage i 2010. De har siden dannelsen kun smidt et enkeltstående udspil på gaden. Jeg har hørt mange mennesker tale om Broadway Killers rundt omkring i Aarhus, men jeg har aldrig selv hørt dem før. Jeg har længe set frem til at få lov til at anmelde deres debut plade Broadway Killers.

Gennemgang

Efter en larmende intro på nogle få sekunder, bliver åbneren "Nothing=Nothing" sparket i gang. Masser af fed, tyk guitar og trommer, der virkelig har tryk på. Vokalen skærer virkelig også igennem og blender sig utrolig godt sammen med resten af musikken. Man lægger ret hurtigt mærke til, at de har denne Punk Rock attitude, samt at det ikke er nogen facade. De bare kører derudaf. God start på pladen allerede. "Never Gonna" er andet nummer på pladen og her går det lidt langsommere. Det sænkede tempo giver god plads til, at stemningen kan udvikle sig. Der bliver slået ordenligt til på trommerne, skal lige nævnes. I verset skaber det en fed effekt, at der kører en dissonans guitar-forvrængning i baggrunden – det er smørelse for øregangene. Tredje nummer på pladen, "In Front Of You", er lidt hurtigere i tempoet og minder mig en del om Green Day, specielt fra Warning tiderne. Et bittersødt rock nummer, som indebærer en tekst om kærlighed går jeg ud fra. Det passer uanset handlingen virkelig godt ind i nummeret og jeg er efterladt med et smil på læben. "With Broken Fingers She Plays" er noget helt anderledes, end det vi har hørt tidligere. En masse percussion instrumenter og en hel del akustisk guitar, imens vokalen stadig bærer det hele. Vi får ikke andet end noget, som er så anderledes, men alligevel slipper de helt utrolig godt af med det. "With Every Lowdown Comes A Song" er femte nummer på pladen. Sangen læner sig igen op af det lidt mere langsomme, men det har stadig nosser og vokalen er i sit absolut topform på dette nummer. Både guitar, bas og trommer slår virkelig også igennem på nummeret. Mellemstykket er virkelig godt og får lavet en god opbygning til det sidste omkvæd før nummeret slutter. "Blessings And Sins" er sjette nummer på pladen og rammer lige over et minut. Bandet har været så heldige at få besøg af Justin Sane fra Anti-Flag på vokalen. Nummeret er også et stærkt nummer, selvom de kun lige rammer det ene minut.

For at snakke om produktionen; bandet har fået den super gode idé, at få Jacob Bredahl (The Kandidate, Ex-Hatesphere) til at producere pladen. Jeg synes virkelig, at det var et godt valg, da Bredahl er en fænomenal producer. Han får denne analogiske lyd til at være autentisk og han gør det bare bedst. Godt arbejde Bredahl!

Trommerne på pladen bliver spillet helt utrolig tight og de får fandeme tæsk – det bliver jeg lige nødt til at sige. Emil Johnsen spiller virkelig fedt. Han får plads til at udvikle sig med trommerne og giver den virkelig sit helt eget præg. Det skal han have ros for! Guitaren bliver spillet af Anders Bæk Albrektsen og hvor skal vi starte. Han er virkelig god til at skabe fede, tykke, hårde riffs, som virkelig slår igennem. På samme tid er han også super dygtig til at lave fantastiske melodier, som han ruller ud af ærmet hele tiden. Virkelig fedt! Det interessante ved Broadway Killers er, at alle i bandet synger. Jeg synes til tider, at det kan være lidt svært at kende forskel på hvem, der er hvem. Derfor vil jeg bare sige, at de alle sammen gør det skide godt.

Punk is not dead!

Broadway Killers har ikke bragt noget til bordet, som ikke er lavet før, men de har i den grad vist, at man stadig kan lave melodiøst Punk musik. Jeg håber virkelig snart, at jeg får muligheden for at se dem live og jeg kan kun anbefale til alle, at de skal tjekke Broadway Killers ud!

Trackliste:

01. Nothing=Nothing 02. Never Gonna 03. In Front Of You 04. With Broken Fingeres She Plays 05. With Every Lowdown Comes A Song 06. Blessings And Sins (Feat. Justin Sane) 07. Inhale/Exhale 08. Watcha' Say 09. Last Call 10. Don't Blame Me! Complaning (Feat. Ben And Matze)

Her er nummeret "Nothing=Nothing"