Ankom til The Rock da dørene åbnede, og allerede fra start var der faktisk ok med mennesker. Den første jeg møder er en fuld gut, som kom gående med en flaske vikingeblod (Mjød), så var stemningen lidt sat for aftenen jeg havde i møde.

Invisius:

Nogle gæve unge fyre fra Ribe. Alderen i dette band svinger fra 18 til 21 år. Ved første øjekast lignede de ikke metaldrenge, men da introen sluttede og musikken gik i gang fik tonen en HELT anden lyd! Disse drenge har metal attitude så det batter og de satte fandeme gang i festen på The Rock. Det er sjældent at man ser et opvarmningsband der sparker så meget røv!

Invisius spiller noget lækker metalcore og de gør det rigtig godt. Jeg er ikke selv den store fan af alle de forskellige *core variationer, men har heller ikke sat mig vildt godt ind i det, det kan Invisius måske ændre lidt på, jeg vil ihvertfald holde øje med dem i fremtiden, og se om deres musik udvikler sig til noget mere, da jeg gerne vil se noget mere teknik i deres musik. Til trods for det, gjorde drengene det helt fantastisk! Tror det er noget af det bedste opvarmning jeg længe har set, set ud fra hvor godt de fik publikummet med!

Sætliste:

Intro
Unerasable Stain
The Submission Encountered
Point Hollow
Trample The Burning Past
Disconnection
Edge Of Hostility
Darkened Aberrations

Sætlisten er en kopi af de sætlister der lå på scenen under koncerten.

HateSphere:

Efter en pause på ca 15-20 min hvor det glade folk på The Rock havde fået suppleret sig med friske øl og shots, gik HateSphere på scenen og sparker for alvor festen i gang med DeathTrip. Der er super stemning og folk går til den. Ved Backstabber er der så meget pit og headbanging at fotografer og andet godt folk der ville tage billeder havde problemer. Jeg har ikke set HateSphere live før, så jeg kan desværre ikke kommentere lige så godt på Esses optræden, som jeg ville kunne, hvis jeg havde set Jacob eller Joller på scenen med Hatesphere, så ingen sammenligninger dér herfra.

Jeg syntes Esse gjorde det rigtig godt, og han havde virkelig god kontakt med publikum. Hvis man stak armen op til et "fist bump" fik man det, og det så ud som om han virkelig nød at stå på scenen. På et tidspunkt tog han en rigtig flot rød plys cowboy hat på, hvilket var rigtig sjovt og skide godt at man kan tage lidt pis på det hele. Resten af bandet gjorde det virkelig godt på scenen. Man kunne tydeligt mærke HateSphere er et godt, sammentømret band, hvor medlemmerne har det sjovt sammen. Pepe var en fest at se på, hvilket Mikael, Mike og Jakob også var. Der var fantastisk energi på scenen, og det var med til at løfte stemningen godt og grundigt.

På et tidspunkt annoncerede Esse at der skal være en Wall of Death, hvilket normalt er en aktivitet jeg undgår da jeg altid er rigtig "heldig" og kommer til skade i circlepits og lignende. Men i dagens anledning tog jeg med, stilte mig i anden række og var klar. Da de to grupper løb mod hinanden, er der en der skubber mig i ryggen ved et uheld og jeg falder med snotten og knæ først. Har været til nok koncerter til at vide at fosterstilling er der man klarer sig bedst når man er i sådan en pine. Jeg fik 4-5 mennesker på mig og trådt lidt på, dette skete på nok 10 sekunder og så stod jeg op igen efter nogen flåede mig op fra gulvet, og hold op det var sjovt!

I skrivende stund er det mandag og jeg har stadig ondt i mine knæ. Men hold kæft jeg havde en god lørdag aften på The Rock! Eneste ting jeg savnede fra HateSphere var en af mine personlige favoritter, Clarity.

Sætliste:

Intro
DeathTrip