Withering Surface - Ichor

Ichor

/ MNW · Udkom

Genrer:Melodisk Death Metal, Death metal
Spilletid:19:15
Antal numre:5

Danske Withering Surface er på banen med MCD'en "Ichor". Skiven indeholder 5 skæringer som hovedsageligt er ikke tidligere udgivet materiale og som på hver sin facon afspejler bandets musikalske historie fra "The Nude Ballet" til "Walking On Phantom Ice". De første to numre, "Superior Seed" og "The White Path" er to teknisk velfungerende numre, med en del groovy elementer. Vokalen er aggressiv og ligger rigtig godt i lydbilledet. Generelt er mixet fra Berno studiet for fedt og tungt, dog skærer jeg tænder når jeg hører lilletrommens paplyd. De to næste skæringer på pladen er henholdsvis "Forever Fragile" og "Fading Mask". Musikken er groovy, med en del Thrash og Rock elementer og især nummeret "Fading Mask" er bygget op omkring nogle fede temposkift og nogle dejlige melodiske stykker. Produktionen er typisk Aabenraa studiet, hvilket især kan høres på vokal og tromme mixet. Sidste skæring på MCD'en er live nummeret "Whorebride". Optagelsen er fed og nummeret er rigtigt godt. Bandet spiller med autoritet, er tighte og især bassisten og guitaristerne er teknisk dygtige. Generelt er "Ichor" en fed lille sag til samlingen. Dog er den overhovedet ikke tilstrækkelig hvad angår musikalsk "indoktrinering", hvilket ligeså gør det svært at give den karakter, men såfremt at læseren skulle ønske sig at blive "indoktrineret" i Withering Surface's univers, så må det være min pligt at anbefale Næstveds drengenes debut skive "Scarlet Silhouettes" og den ligeså fremragende "Walking on Phantom Ice", da de forbliver indbegrebet af W.S. musikalitet.