Sodom - Lords Of Depravity - Part I

Lords Of Depravity - Part I

Type:DVD
Genrer:Thrash metal, Black metal
Spilletid:135:00
Antal numre:30

Efter en længere forsinkelse er Sodom som den sidste af den tyske thrashs hellige treenighed endelig ude med deres dvd, ob at man derfor har kunne forvente et mesterværk er derfor klokkeklart. Men at man ligefremt producerer en dvd der vil sætte standarden for hvordan man laver en dokumentarfilm indenfor musikbranchen havde jeg dog ikke forventet, med en spilletid på ikke mindre end tre timer bliver bandets historie fra 1982-1995 fortalt med en utrolig detaljesans og masser af sjove anekdoter. Desuden indeholder pakken en skive med titlen "Live Depravity", der er fyldt med live clips fra Sofia, Wacken, With Full Force og Bang Your Head. Men hoveddelen er dog den fænomenale dokumentar der er blevet lavet i en fed stil ala dokumentarfilm lavet over politiske, historiske eller sociale temaer, man får hermed et indblik i hvad for en scene bandet opstod i, i de tidlige firsere i tysklands industrielle Ruhrpot område. Især sjovt er det at se bandets helt tidlige medlemmer der virkelig giver ordet kult en ny betydning, især trommeslager Bloody Monster der ligner en et overvægtigt monstrum i barbar kostume med trucker solbriller på. Desuden får man masser af pinlige anekdoter fra bandkolleger og venner som Kreator, Tankard, Frank Albrecht (Rock Hard) og Metal Manni (Metal Hammer), hvor især historien om at man engang glemte Tom Angelripper kun iført badesandaler og boxershorts ved den Østrigske grænse mens resten af bandet var kørt til Ungarn. Man bliver heller ikke forskånet for de utallige medlemsskift og kontroverser der har været en fast del af bandets karriere, især Chris Witchhunter er her vist ikke en helt uproblematisk person at omgås. Desuden får man talrige fede liveoptagelser helt tilbage fra bandets tidlige periode hvor man kan se bandets enormt kiksede frisurer anno '84-85 over bandets gyldne "Blackfire" æra til de senere line ups med det tyske svar på Dave Lombardo, Atomic Steif. "Live Depravity" er derimod ikke fokuseret på førnævnte tidsrum men fokuserer på bandets nutidige opsætning der spiller sig tværs igennem bandets omfattende sangskat, med numre som "Remember The Fallen", "Nuclear Winter", "Aber Bitte Mit Sahne" etc. Denne dvd er derfor et must for enhver Sodom og prøjserthrash freak, selvom enhver fan af musikdokumentarer skulle tage og se den da den simpelthen er blandt noget af det bedste indenfor denne genre. Derfor vil jeg tildele "Lords of Depravity" verdenshistoriens hidtil største 9 tal.