Type:Single
Genrer:Hard rock, Punk
Antal numre:1

Så blev det alligevel jul i år

Skal vi ikke snart have noget ordentlig julemusik? Jo vi skal

Jul… Overforbrug, hjerternes fest, grimme nisser og gamle tyske tradioner. Jeg er ikke fan.

Den eneste tradition, jeg virkelig holder fast i hvert eneste år, er, at jeg første søndag i advent smider samtlige af husets radioer meget langt væk, for én ting er stensikkert: Jeg får julemandsfarvet udslæt på dilleren, hvis jeg endnu en gang hører en julesang med Kim Wilde, Chris Rea eller Wham, eller en hvilken som helst anden sang fra et af Tuborgs evindelige julealbums. Føj! Altid det samme vamle musik. Kan der ikke snart komme noget ny julemusik? Noget, der ikke er sukkersødt, og handler om hygge, kærlighed og/eller Jesus? Giv mig noget julemusik, der sparker mig nænsomt i julekuglerne og giver mig et lummert smil på læben. Giv mig noget julemusik med Skullclub!!!

Et nummer, der kaster anker i dit anlæg

Ja tak! Vores bønner er blevet hørt. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi elsker danske Skullclub her på redaktionen. Bandet, der sidste år udsendte en af årets bedste danske skiver, Gamle Ar & Nye Tænder, har i årstidens anledning forkælet os alle med en julesang. “Sving Dine Dadler” er titlen på årets vinter-landeplage, og allerede nu spørger du sikkert, om der er banjo? Ja, gu’ faen er der banjo!

De jyske punkrock-pirater fra Kolding, der meget rammende beskriver sig selv som lyden af et barslagsmål mellem Magtens Korridorer og Dropkick Murphys, har inviteret De Nattergales Viggo Sommer med i studiet. Vores allesammens favorit-kartoffelavler Oluf Sand forkæler os med sin jule-poesi i et super match-up med forsanger Troels Bjorholm, og sammen med bandets velkendte stil, selvfølgelig inklusive Morten Husteds bonderøvs-banjo, smider

Skullclub fortøjningerne og sejler ud i landet med årets julehit. I vanlig stil er musikken uhyre nem at gå til og ligeså nem at nyde igen og igen. Det er en ørehænger, så det basker i guirlanderne, og det skal høres så højt, at nissen flytter ud.

Til julefest med kranieklubben

"Sving Dine Dadler" er Skullclub, som vi kender dem. Ikke så mange dikkedarer - ikke så meget fis. Det er god, gedigen melodiøs party-punkrock med lumre og intelligente dansksprogede tekster. Det er dansk, det er dejligt, det er Skullclub, når de er allerbedst!

På fredag d. 27.11.15 bliver videoen lagt online på youtube. Preorder den HER

Glædelig jul, landkrabber!

1. Sving Dine Dadler feat. Viggo Sommer