Panzerchrist - Room Service

Room Service

Genre:Death metal
Spilletid:38:58

"Soulcollector", den forrige meget omdiskuterede skive fra de danske panserbasser, viste et mere brutalt og straight band end man havde været på de forrige to skiver der var mere melodiske og knap så grindede. "Room Service" tager fat der hvor forgængeren slap, ved at man igen er ultrabrutale og tunge som bare satan, hvilket skyldes trommevidunderet Reno Killerich som jo ejer to af verdens hurtigste fødder. "Room Service" er desuden en meget bedre skive end "Soulcollector", dels fordi at de denne gang har en meget mere passende og beton tung lyd og til dels fordi sangene nu er blevet meget bedre. Jeg vil endda gå så vidt at sige at dette er det bedste danske dødsmetal album i over fem år! Der er heller ikke mange bands på den internationale scene der har begået sig ligeså godt som Århusianerne på det sidste. Lige fra åbneren "Tomorrow" der fræser hen over en med overlydshast til de sidste dystre toner af "Evil", kan man ikke være i tvivl at vi her har at gøre med en dødsmetal plade der ligger lang over standarden. Tag f.eks. et nummer som "At The Graves" og stil den op ad noget gammelt Obituary, og man vil blive forbløffet over hvor fedt bandet groover. Pladen er også dejligt afvekslende, selvom der hovedsageligt bliver spillet med speederen i bund. Der er dog en del afvekslende elementer på pladen hvor man lige kan nå at få pusten i to sekunder. Papegøjen er bogstaveligt talt også blevet smadret sammen til mos af bandets røvsparkende version af Metal Church - det er virkelig fedt at høre det gamle Power Metal nummer komme en tur i kødhakkeren og stadig bibeholde den originale stemning. En lille ros skal også gå til Illdisposed sanger Bo Summer, som her leverer de bedste vokaler siden "There Something Rotten..." pladen, så hvis du kan li' brutal Death Metal der ikke kopierer de gamle klassikere, men som stiller sig ved siden af dem, så køb nu!