Motörhead - Ace Of Spades

Ace Of Spades

Type:DVD
Genrer:Heavy Metal, Hard rock
Spilletid:106
Antal numre:0

Igen er der nyt fra den glimrende classic albums serie. Denne gang med en af verdens mest stilskabende inden for den beskidte og hurtige rock'n'roll genre eller kort sagt Motörhead musik. Enhver der ikke har levet under en sten de sidste 20 år kender efterhånden den legendariske bass instro til titelsangen, denne lægges der selvfølgelig ud med efter at Lemmy har snerret ad kamera folkene at de skal se at få deres basforstærker ad helvede til mens manden plugger hans trofaste Rickenbacker i hans eget monster. Manden fortsætter derefter at berette om alt og intet fra bandets gyldne dage, ligeså interresant er også hans daværende kolleger Philthy Animal Taylor og Fast Eddie Clarke som fortæller den ene sjove anekdote efter den anden. Især Philthy kunne have hans eget stand up show med alt det lort han fyrer af, bl.a. at han desværre blev forsinket på vejen da han kørte over to børn på vejen hen mens deres rendte efter ham for at få en autograf. Derudover fortæller folk som Slash, Lars Ulrich og Dave Brock (Hawkwind) om deres tider med bandet, især sidstnævnte går dybere ind på Lemmy's tid i Hawkwind og hvordan han blev smidt ud for at blive snuppet i den Kanadiske told med Speed i lommen. En superlækkerbidsken for fans af det originale line up er der i bonussektionen, her giver trioen "We Are The Roadcrew" og "The Chase Is Better Than The Catch" sammen igen. Desuden er der en sektion med Philthy og Eddie respektiv hvor de hver viser små bidder af pladens sange. Enhver Motörheadbanger bør eje den yderst morsomme og underholdende DVD, men fans af gode rock dokumentarer bør også tjekke den ud. Tilsidst bør det nævnes at jeg sjældent har set et program hvor der bliver røget så mange smøger som dette. Sunhedsstyrelsen ville få et sidelæns hjerteanfald hvis de så dette.