Monstah - Fordømt er Vi

Fordømt er Vi

Genrer:Rock, Heavy Metal

Officiel vurdering: 2/10

Monstah er et dansk band, der spiller hård rock. De blev dannet af Alex og Michael Clausen, og udgav i 2008 Heavy Metal Bonderøv. Fordømte Er Vi er opfølgeren til dette album og lidt af en skuffelse.

Lad os starte med det positive. Det er dansk!! Det er dansk produceret, alle instrumenter er spillet af danskere, selv teksterne er sunget på dansk! Det er noget man i dag skal lede længe efter, og det er fedt at nogle stadig synger på dansk. Her kommer første problem så. Vokalen er skrækkelig at høre på. Han lyder som en pubertetsdreng, der har haft held med at komme ind i mgp. Teksterne virker også som om at de kunne stamme derfra, da de er ret bizarre og virker ikke helt gennemtænkte, lidt i den der "kom med mig, for jeg er super sej"-stil. Guitaristen er heller ikke for god. Han spiller noget middelmådigt noget, som man sagtens kunne finde på en musikskole. Hans kedelige guitarsoloer gør det ikke meget bedre. Faktisk er det lige før, at de luller en i søvn. Det er nogen lunde det samme med trommeslageren. Han spiller heller ikke noget der lyder professionelt og fængene, hvor vi igen kommer tilbage til musikskolen. Bassisten skal man lede længe efter. Når man endelig hører ham, spiller han en tone monotont over et langt stykke. Den eneste nogenlunde sang de har lavet er "Stok og Sten". På den spiller de nogenlunde og den er faktisk også ret catchy. Det bliver dog hurtigt udlignet af "Interrail" og "Hæng I" som er så forfærdeligt kedelige, at man har lyst til at smide albummet direkte i papirkurven og tage en lur i stedet. Sådan fortsætter det igennem albummet, med "Ulykkesfugl" som den nogenlunde sang.

Monstah er en ren skuffelse, og Fordømte er Vi underbygger kun dette. Det er så forfærdelig kedeligt og middelmådigt hele vejen igennem, og de formår på ingen måde at holde en ved musikken. Jeg kender folk fra den lokale musikskole, som spiller meget bedre end det, som Monstah har "Præsteret" her. Jeg havde forventet noget bedre af den danske metalscene

Trackliste

1. Flugtkongen

2. Stok og Sten