Jess and the Ancient Ones - Astral Sabbat [ep]

Astral Sabbat [ep]

Genre:Hard rock
Antal numre:3

Okkult 60’er syrerock Jess And The Ancient Ones udgav deres debut album i sommeren 2012 og er nu klar med EP’en Astral Sabbat. Okkult rock, er nok det bedste label at smide på dette band. EP’en trækker tilbage mod den psykedeliske rock fra 60’erne, med tekster fokuseret om okkulte emner. Dette er ikke noget vi gør så meget i her på HM.dk, men jeg tænkte at give den en chance, efter at have hørt deres debut, der også har rødder i den hårde rock. Den hårde rock er noget sværere at finde her. Man skal ti minutter hen i det næsten 15 minutter lange slutnummer "More Than Living", før der kommer noget tempo på. Bandet arbejder hårdt på at opbygge den okkulte stemning, der skal lede tankerne hen på en heksesabbat. Men at løbe nøgen rundt i skoven, på syre er vel også en form for ritual. Det er i hvert fald mere den stemning jeg får frem. Jess And The Ancient Ones maler det her frem med intet mindre end tre guitarer og et gammelt hammond orgel, der skriger 60’erne! Samt effekter på Jess’ vokal, som phasing og overdrive og en underlig hakken på "Astral Sabbat". Disse effekter får det til at lyde dårligt produceret, men resten af mixet fejler ikke noget. Jeg vælger ikke at give Astral Sabbat nogen karakter, da det lægger langt fra vores hovedemner, og de underlige effekter på vokalen gør det umuligt at sige om det er fedt eller ej. Jeg anmelder også kun denne EP fordi deres debut var mere hård rocket, hvor Astral Sabbat er meget mere syrerocket. Det er også af mangel på bedre at den får genre Hard Rock. Tracklist: Astral Sabbat Long And Lonesome Road More Than Living