Force Of Evil - Force Of Evil

Force Of Evil

/ Escapi Corp · Udkom

Genre:Heavy Metal
Spilletid:47:52

Brugervurdering: 10/10 baseret på 1 stemme.

Da jeg første gang hørte at Michael Denner og Hank Sherman ville lave et band sammen igen ville min jubel ingen ende tage. Især fordi de to herrer for mig er Danmarks ubestridt bedste guitarister, udover at de jo selvfølgelig har deres kultstatus fra Mercyful Fate/King Diamond. Bandet er uden tvivl tænkt som en sidebeskæftigelse for Sherman, imens han venter på at Kongen lyster efter den nådefulde skæbne. Jeg har fulgt med i alle Hanks sideprojekter som Gutrix, Virus 7 og hans Zozer Mez projekt som han lavede sammen med Denner i starten af halvfemserne. Alle disse projekter var alle gode som et lille sår på plasteret mens man ventede på et nyt Mercyful album, men med Force of Evil har han skabt noget der er mere end en lille appetit vækker. Rent faktisk kan man kalde Force of Evil for Mercyful Fate uden King Diamond, især når man ser på line uppet som indeholder en masse kendte ansigter fra disse bands' omgangskreds; Bjarne T Holm, Hal Patino. Den eneste outsider er Martin Steene som man jo kender fra Iron Fire, han er også grunden til at jeg blev lidt skeptisk over da jeg ikke mente at han havde sko store nok til at gå i så kongelige fodspor. De første gennemlytninger gav mig også ret, men eftersom jeg fik hørt skiven nogle gange begyndte jeg dog at bløde lidt op. Martins stemme er selvfølgelig ikke champions liga endnu, men med tiden begynder den dog at gro på en. Med den lille forhindring af vejen kunne jeg endelig kaste mig ud i pladen, en ting jeg nyder mere og mere. Sangene bærer uden tvivl Hank og Michael’s håndskrift, man får alle de ting man elsker ved Mercyful Fate som de hurtige speed numre a'la "The Uninvited Guest" (Hell On Earth) og ultratunge stampere som "Under The Blade". Desuden har man taget bittesmå citater fra sange som "Eye Of The Storm", som minder mig meget om "Fifteen Men" fra "Into The Unknown" skiven. Og der skal da ingen tvivl være at det der driver pladen er det super lækre udførte guitar spil, især de fede soloer og old school riffs skriger nærmest efter headbanging og hornene i vejret. Så ser du dig selv som tro kongeundersåt og elsker dit landshold (Mercyful Fate) over alt, så er det fanme med at kridte skoene og komme af sted.